  • 11. Data: 2014-12-01 15:19:42
    Temat: Re: Osoba bez meldunku + inne: jak pomóc?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-01 15:17, Zebris pisze:

    > Tak wiem. Ale może są jakieś sposoby na meldunek.

    Zostały już opisane:

    - meldunek na podstawie pisemnej umowy najmu
    - meldunek w drodze decyzji administracyjnej (jeśli umowa najmu jest w
    formie ustnej)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2014-12-01 15:52:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-01 15:09, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Zatem Twoja odpowiedź jest nie na temat ("W tej chwili wynajmuje
    > samodzielne mieszkanie.")

    To że wynajmuje nie oznacza że właściciel robi to oficjalnie.
    A fakt że nie jest tam zameldowana zdaje się świadczyć że
    wynajmuje na czarno i nie ma umowy najmu.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2014-12-01 16:01:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-01 15:52, RadoslawF pisze:

    > To że wynajmuje nie oznacza że właściciel robi to oficjalnie.

    To, co robi właściciel, jest tu nieistotne.

    > A fakt że nie jest tam zameldowana zdaje się świadczyć że
    > wynajmuje na czarno i nie ma umowy najmu.

    Skoro mieszka, za zgodą właściciela, i nadto mu płaci, to na pewno umowę
    najmu ma.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2014-12-01 17:45:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2014, Liwiusz wrote:

    > Skoro mieszka, za zgodą właściciela, i nadto mu płaci, to na pewno umowę
    > najmu ma.

    Jako szpec od szukania dziury w całym ;) dla porządku dodałbym,
    że jest jeszcze teoretyczna możliwość umowy dzierżawy :>
    (no dobra, nie bić, naszło mnie na potrollowanie)

    Niemniej co fakt to fakt - a spór bierze się z niewypowiedzianym
    w tym miejscu wątku problemie FORMY umowy (czy istnieje w postaci
    pisemnej, bo to ŻE istnieje już wiemy).

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-12-01 18:02:46
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 01.12.2014 15:19, Liwiusz pisze:

    > Zostały już opisane:
    >
    > - meldunek na podstawie pisemnej umowy najmu

    I chyba to bym doradzał, niestety to by się wiązało z dodatkowym kosztem
    (tj namówić wynajmującego do tego żeby "odczarnić" umowę i pokryć mu
    podatek)(

    > - meldunek w drodze decyzji administracyjnej (jeśli umowa najmu jest w
    > formie ustnej)

    Tyle że to ostatnie jest chyba prostą drogą do tego żeby wynajmujący
    wywalił kobietę z mieszkania. Niby to zabronione, ale kopanie się z
    koniem to nie jest też chyba to do czego kobieta dąży.

    p. m.

  • 16. Data: 2014-12-01 19:03:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-01 o 17:45, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Niemniej co fakt to fakt - a spór bierze się z niewypowiedzianym
    > w tym miejscu wątku problemie FORMY umowy (czy istnieje w postaci
    > pisemnej, bo to ŻE istnieje już wiemy).
    Może być jeszcze kwestia oporu urzędników, którzy z umową ustną wyślą na
    drzewo, bo oni papier muszą mieć. Z drugiej strony im się nie dziwię, bo
    pewnie sporo by się znalazło dowcipnisiów, którzy meldowaliby się np. w
    Pałacu Prezydenckim.

    Maciek

  • 17. Data: 2014-12-01 19:17:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-01 19:03, Maciek pisze:
> [...]
    > drzewo, bo oni papier muszą mieć. Z drugiej strony im się nie dziwię, bo
    > pewnie sporo by się znalazło dowcipnisiów, którzy meldowaliby się np. w

    No i co z tego dowcipu by mieli? Cui bono? Ten przykład "meldowania się
    w pałacu prezydenckim/gdzieś indziej" jest zawsze podnoszony przy okazji
    dyskusji na temat "jakże ważny jest meldunek", ale co z tego ma wynikać?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2014-12-01 22:16:00
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 1 Dec 2014 12:50:30 +0100, Zebris napisał(a):

    > Może są jakieś instytucje, które pomagają takim osobom?
    > Może znacie jakiegoś prawnika (Warszawa, okolice), który pomaga w w/w
    > kwestiach bez opłat?

    np. http://samotnematki.most.org.pl/ - a takich organizacji jest w polsce
    troche,

    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/833038,5-rodza
    jow-pomocy-na-ktora-moze-liczyc-samotna-matka-w-pols
    ce.html

    --
    jg

  • 19. Data: 2014-12-01 22:21:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > drzewo, bo oni papier muszą mieć. Z drugiej strony im się nie dziwię, bo
    > pewnie sporo by się znalazło dowcipnisiów, którzy meldowaliby się np. w

    i?

    meldujac sie byle gdzie robi sie problem tylko sobie

    --
    http://db.org.pl/

  • 20. Data: 2014-12-01 22:33:57
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m" <m...@g...com> wrote in message
    > I chyba to bym doradzał, niestety to by się wiązało z dodatkowym kosztem (tj
    > namówić wynajmującego do tego żeby "odczarnić" umowę i pokryć mu podatek)(

    nie ma szans, zaden wynajmujacy nie zamelduje dobrowolnie w swoim mieszkaniu
    samotnej matki z dzieckiem, strzelam ze samo przyjscie w tej sprawie
    zaowocuje natychmiastowym wypowiedzeniem umowy

    > Tyle że to ostatnie jest chyba prostą drogą do tego żeby wynajmujący wywalił
    > kobietę z mieszkania. Niby to zabronione, ale kopanie się z koniem to nie jest
    > też chyba to do czego kobieta dąży.

    wynajmujacy jej nie da papieru bo nie ma potem najmniejszych szans zeby
    eksmitowac samotna matke z dzieckiem zima gdyby znalazl sie kupiec

    --
    http://db.org.pl/