    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oskarżenie prywatne - dane osobowe
    Date: Thu, 3 Jun 2004 22:02:13 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc35.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:m6uub09u7q4rjbhii18s5bc8bilkg1tasp@4ax.com...

    > Sęk w tym że moich racji nie można osądzać ponieważ raczej zadałem
    > pytania, a wnisoki wyciągam na podstawie tego co ty napisałeś.

    Tyle, że błędne akurat. Po prostu policjant nie może rzetelnie
    poinformować, bo nie ma jednolitej praktyki. Ba, czasem w jednym urzędzie
    pani Marysia Ci udzieli informacji, a pani Hania nie. Nie, bo nie! I winy
    policjanta nie należy w bajzlu prawnym upatrywać.

    > Ty jako policjant czy jako osoba wnioskująca z o.p.

    Jako policjant. Ustalenie danych osobowych właściciela pojazdu na terenie
    województwa, w którym robi się zgłoszenie to góra 5 minut, jeśli system
    akurat nie padł.

    > Nic nie rozumię. Najpierw wysyłasz zawiadomienie do sądu, a potem
    > ustalasz dane właściciela - to jest znany sprawcę czy nie ?

    Chyba za bardzo skracam :-))

    Inicjujący wątek oświadczył, że chce złożyć zawiadomienie o przestępstwie
    ściganym z oskarżenia prywatnego przeciwko właścicielowi samochodu. rzecz
    w tym, że z mojego doświadczenia wynika, ze samochody same w sobie rzadko
    popełniają przestępstwa ścigane w tym trybie. Części to robią kierujący
    tymi samochodami. Skoro pytający tak sformułował pytanie, to założyłem, że
    utożsamia on kierującego z właścicielem. Niby wprost to z jego posta nie
    wynika, ale inaczej sobie tego zinterpretować nie potrafię. Stąd też
    zauważyłem, że nie mamy pewności, że na pewno szukamy właściciela
    samochodu. Może się okazać, zresztą, że nabywca samochodu nie
    przerejestrował, i załóżmy policjant poda pokrzywdzonemu jako
    potencjalnego oskarżonego dane cokolwiek przypadkowej osoby. Osobiście
    byłbym raczej za przesłuchaniem takiej osoby z uprzedzaniem o treści art.
    183 kpk i ustalenie, czy aby na pewno chcemy właściwą osobę postawić w
    stan oskarżenia. No ale przy oskarżeniu prywatnym, to świadków
    przesłuchuje sąd. No to po przyjęciu zawiadomienia o czynie ściganym z
    oskarżenia prywatnego, a przed wysłaniem akt sprawy do sądu czyli
    napisaniem pisma przewodniego w praktyce, sprawdził bym te dane
    właściciela pojazdu i dołączył do przesyłanych materiałów notatkę z
    ustaleniami.

    Mam nadzieję, że teraz rozwinąłem dostatecznie jasno. W każdym razie się
    starałem.

    > No to raczej rola policjanta ustalić okoliczności zdarzenia.

    Przy oskarżeniu prywatnym? Tam się tylko zabezpiecza dowody w niezbędnym
    się