eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOsadzanie czcionki w Wordzie a prawo autorskie? (raczej nie bylo) › Re: Osadzanie czcionki w Wordzie a prawo autorskie? (raczej nie bylo)
    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Osadzanie czcionki w Wordzie a prawo autorskie? (raczej nie bylo)
    Date: Wed, 23 Oct 2002 00:15:43 +0200

    On Tue, 22 Oct 2002, Leszek Król wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ze jego wersja programu nie obsluguje polskiej czcionki - moze w ten
    >+ sposob prawidlowo (tzn. z pl-literkami, a nie z krzaczkami) wydrukowac
    >+ dokument.
    >+
    >+ Pytanie:
    >+ Czy nadawca naruszyl prawo autorskie, bo przeslal odbiorcy czesc swojego
    >+ licencjonowanego programu, na ktora to czesc odbiorca licencji nie posiada
    [...przesunięte...]
    >+ Przeczytalem licencje Windowsa - jednoznacznej odpowiedzi nie znalazlem.

    A licencję Office też czytałeś ?
    Bo mi się zdawało że widziałem gdzieś (chyba w FAQ u M$) opis
    licencyjny, z którego wynikało że razem z dokumentem możesz
    wysyłać "komponenty" (w tym ikonki, obrazki z PPT itp).
    [...]
    >+ Teoretycznie przy tak postawionym pytaniu odpowiedz powinna brzmiec "tak",

    IMHO *może* tak brzmieć, jeśli użyłbyś czyjejś innej czcionki
    na którą masz licencję do używania "tylko na komputerze"
    (bez zgody na wysyłanie w dokumentach).

    A tak na deser - to zdaje się że "nowe" czcionki w Windows
    (nie pamiętam, czy to od Win98 ?) mają "wszystkie strony
    kodowe w jednym" - inaczej mówiąc nie musisz mieć osobno
    "Arial" i "Arial CE" bo czcionka zawiera *komplet* znaków,
    problem jest tylko w wybraniu dostępnych :)

    Pozdrowienia, Gotfryd