    From: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie - legalnosc
    Date: Fri, 15 Dec 2006 20:23:18 +0100

    Dnia 15-12-2006 o 18:08:40 Maluch <n...@m...pl> napisał(a):

    > Wcześniej ktoś musiał uprzejmie donieść aby przyszła policja z
    > ekspertem. Policja prawdopodobnie zabezpieczy dysk czy komputer, mimo,
    > że ekspert nic nie znajdzie. Bo zakładając, że wszyscy nie mają piratów,
    > to będzie w interesie pomówionego, aby później łatwiej byłoby mu
    > dochodzić swoich praw. Może tak być, że ktoś uprzejmie donosi i wie co
    > mówi, ale pod wpływem złego snu każesz swojemu admin zainstalować w
    > trybie natychmiastowym wszystkie legalne. I tu też będzie potrzebny
    > biegły i sprzęt.

    A co jest niezgodnego z prawem w nieposiadaniu nielegalnego
    oprogramowania? Nie jestem w stanie stwierdzic od kogo tak naprawde
    kupilem dysk twardy ... moze poprzedni wlasciciel zostawil tam jakis crack
    ukryty ... po formacie zniknal ale da sie odzyskac. Takie odzyskanie
    danych moze chyba jedynie stanowic poszlake. W takim razie - po jakim
    czasie nastepuje przedawnieni w takiej sprawie?

    Konkurencja podsyla cracka mailem, on przechodzi przez skrzynke, zostaje
    usuniety ale jego slad na dysku pozostal ... wpada 'nalot' po 10 latach i
    po ekspertyzie stwierdza posiadanie 'nielegalnego' oprogramowania w
    postaci szczatkow namagnesowania dysku, ktore kiedys byly crackiem.

    Jeszcze jedno mnie zastanawia: czy mozna zglosic donos na
    komisariat/komende z domaganiem sie natychmiastowego sprawdzenia ich
    oprogramowania? Wiadomo, ze najchetniej by zachowali czyste konto i
    uprzedzili kolegow ... gdyby tak z nienacka ... albo kogos wyzej do tego
    zmusic :) Albo nalot na 'ekspertow' ... przeciez oni tam maja tysiace
    komputerow z piratami, zrobili sobie z tego stale zrodlo utrzymania,
    wszyscy o tym wiedza i toleruja ... bezczelnosc ;) Innymi slowy: czy
    istnieje jakis przepis zabraniajacy kontroli policjantow i ekspertow?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.