    From: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie jest nielegalne jeśłi "agencja" tak uzna.
    Date: Thu, 12 Mar 2009 18:08:25 +0100

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 20:35:11 +0100, boukun powiedział:

    [Ciach!]

> [...]
    > fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia
    > albo wbrew jego warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten
    > przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    > miesięcy do lat 5. Zwrócić należy uwagę na konstrukcję tego przepisu, fakt
    > popełnienia przestępstwa uwarunkowany jest działaniem w celu osiągnięcia
    > korzyści majątkowej, więc dotyczy tylko handlujących piratami lub osób
    > wykorzystujących nielegalne oprogramowanie w prowadzonej działalności

    Z tego co widzę argumenty ograniczyły się do, tego, że oskarżenie jest
    bezzasadne, ponieważ oprogramowanie nie było pobrane w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowej.

    Tymczasem niektórzy już sam fakt pozyskania progamu za free uznają za
    pozyskanie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, więc nie dziwi mnie,
    jeśli to zostało przez sąd odrzucone.

    Nie znalazłem tu jednak niczego, co sugerowałoby, że linia obrony
    argumentowała, że obowiązuje domniemanie niewinności i to oskarżenie
    powinno udowodnić, że oprogramowanie jest nielegalne, a nie oskarżony
    okazywać dowody legalnego zakupu (których już dawno może nie mieć).

    IMO wywalenie do śmieci pudełka ze skanera wraz z rachunkiem, a nawet
    skanerem i zgubienie oryginalnej płytki (że nie wspomnę o gazecie
    CyberMycha i dowodzie jej zakupu) jest całkiem prawdopodobne, a nie powinno
    to sprawiać, że zainstalowny na kompie program do obsługi skanera, czy
    gierka z CyberMychy staje się nielegalnym "piratem"!

    Pozdrawiam,
    aari^^^

    --
    Bright light is the end