    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie freeware / shareware
    Date: Wed, 05 Mar 2003 20:06:54 +0100

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 4 Mar 2003 13:01:15 +0100), "Boguslaw
    Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> był(a) napisał(a):

    >Zwyczajnie sadze, ze szanownym autorom "odbilo".
    >Przez tysiace lat NIGDZIE I NIKOGO nie obchodzilo
    >co autor sobie mysli o uzytkowaniu jego dziela...

    Na szczęście czasy barbarzyńskie mijają. I tak samo jak rolnik ma
    prawo do decydowania o wychodowanej przez siebie marchewce, tak autor
    dzieła powinien mieć możliwość decycydowania o nim. Ludziom się
    wydaje, że taki pisarz czy programista siada, robi <pierd> i już jest
    dzieło.

    <Pan Szostak mode>
    >Zwyczajnie sadze, ze szanownym rolnikom "odbilo".
    >Przez tysiace lat NIGDZIE I NIKOGO nie obchodzilo
    >co rolnik sobie mysli kiedy zabierano owoce jego pracy
    </Pan Szostak mode>

    >I tak powinno byc nadal. To sprawa Szanownych Autorow
    >co zrobic, by wyzyc z takiej pracy.

    Jakże to zdanie idealnie pasuje mi do charakterystyki Pana sylwetki.

    Rozumiem, ze również Szanownemu Panu będzie odpowiadało, jeżeli
    przyjadę do kiosku Szanowego Pana, wp***lę Pana żonie/pracownikom i
    zabiorę Pana dobra, a prawo na to odpowie ,,Złodzieje i bandyci byli
    przez tysiące lat. I bardzo dobrze. To sprawa Szanownego Pana co
    zrobic, żeby wyżyć''

    Łatwość kradzieży dóbr intelektualnych oraz cwaniackie,
    pokomunistyczne postawy jak Pana, popierane przez część społeczeństwa
    oraz monopolistów sprawiają, że dobra intelektualne kradną nawet
    księża. Uważam, że takie postawy należy tępić z całą surowością i
    edukować młodzież, że ukradzione oprogramowanie jest tak naganne i
    niewłaściwe jak kradzież innych, bardziej materialnych dóbr.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/