    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie GPL w firmie
    Date: Wed, 15 Mar 2006 20:15:19 +0100
    <dv72vb$f11$1@atlantis.news.tpi.pl> <dv7320$2f5l$1@node3.news.atman.pl>
    <8...@h...domek> <8...@h...domek>
    <2...@l...localdomain.local>
    <8...@h...domek>
    <2...@l...localdomain.local>
    <1...@n...sakowski.pl>
    <2...@l...localdomain.local>
    <1...@n...sakowski.pl>
    <2...@l...localdomain.local>

    Miernik wrote:
    > Tym punktem licencji autorzy nie tylko udzielili pełnomocnictwa do
    > udzielania w ich imieniu tej licencji, ale nawet nałożyli obowiązek
    > udzielania tej licencji.

    Skąd pewność, że wykonali taką właśnie czynność prawną? Tylko nie mów,
    że z licencji, bo w prawie nie ma obowiązku udzielania GPL czy LGPL.
    Jeśli ktoś nie chciał udzielić takiej licencji na własne dzieło, to jej
    nie udzielił.

    > Wszyscy autorzy powinni którzy są pracownikami, powinni uzyskać od
    > swojego pracodawcy podpisany papierek[...]
    > Informacja o tym iż powinni mieć taki papierek musi być dystrybowana z
    > każdą kopią licencji,

    Skąd wywodzisz te obowiązki? Od razu zastrzegam, że interesują mnie
    wyłącznie źródła wymienione w art. 87 Konstytucji.

    > Niemożliwe jest cofnięcie raz udzielonej licencji GNU GPL.

    Zgodnie z art. 68 jest to w Polsce jak najbardziej możliwe.

    > Nie trzeba nic domniemywać, gdyż takie pełnonocnictwo wprost dają
    > punkty 1. i 2. licencji.

    Pewnego papierka nie będącego a priori treścią licencji na daną
    poprawkę.

    > Poza tym masę czynności prawnych dzieje się automatycznie. JAk podnosisz
    > w sklepie buułkę z półki, i udajesz się z nią do kasy, automatycznie
    > zawierasz umowę kupna.

    Nie automatycznie. Przez podniesienie i udanie się.

    I jeszcze jedno. Cytowanie LGPL jest tutaj bezcelowe, gdyż LGPL formuje
    stosunki prawne jedynie w odniesieniu do utworów, co do których ich
    autorzy zdecydowali się udzielić LGPL. LGPL nie ma prawnej mocy kazać
    autorom udzielić LGPL do ich dzieł. Dowód:

    Paweł Sakowski Public Licence

    Każdy utwór muzyczny powstały między Odrą a Nysą Łużycką może być
    swobodnie rozpowszechniany.

    Uważasz, że PSPL dotyczy każego utworu muzycznego powstałego w Jeleniej
    Górze?