  • 11. Data: 2022-01-27 12:58:45
    Temat: Re: Opóźnienia wypłaty wynagrodzenia za pracę i zleceń
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    n...@o...pl napisał(a):

    > Optują za wersją "średnia z obu wyliczeń". Takie stopniowe oswajanie suwerena.
    > Ja w Ruskim Ładzie muszę teraz pilnować, aby za dużo nie pracować, bo będzie
    > domiar.

    Rządowe powinny wypuścić jakie kalkulatory w postaci softu
    dla księgowych, takie kalkulatory które studenci klepią ucząc się języka.
    Być może kiedyś wpadną na taki pomysł.

    Progi trza zlikwidować i dać płynne przejścia, wtedy kombinowanie się skończy.

    Kalkulatory i jeszcze raz kalkulatory. W cywilizacji już od dawna ludkowie
    upraszczają sobie życie.

    Tylko trza pomyśleć czy kalkulator lepij wypuścić w v.onlajn czy w postaci pliku
    .exe.
    Na ajfona czy też na ajfona&komputra stacjonarnego/laptopa.

    Jak taki księgowy pobierze sobie soft, wtedy nerwów zaoszczędzi, dłużej pożyje:)

  • 12. Data: 2022-01-27 13:09:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Jan 2022 03:58:45 -0800 (PST), alojzy nieborak napisał(a):

    > Rządowe powinny wypuścić jakie kalkulatory w postaci softu
    > dla księgowych,

    Przecież nie problem z obliczeniami, problem co wziąść za postawę
    obliczeń.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2022-01-27 13:15:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.01.2022 o 12:58, alojzy nieborak pisze:

    > Rządowe powinny wypuścić jakie kalkulatory w postaci softu
    > dla księgowych, takie kalkulatory które studenci klepią ucząc się języka.
    > Być może kiedyś wpadną na taki pomysł.

    I wtedy nikt oprócz twórców tego kalkulatora nie będzie wiedział jak
    wyliczyć wynagrodzenia. Może to i dobrze, będzie na kogo zwalić winę, że
    kalkulator źle policzył.

    Jak masz jednego pracownika, to może zadziałać.
    Jak masz 1000 pracowników, to będziesz pisał soft do spięcia rządowego
    kalkulatora z własnym softem z bazą pracowników.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2022-01-27 16:58:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.01.2022 o 10:26, Olin pisze:

    > Cos tam słyszałem, że mają być równoległe systemy podatkowe do wyboru. Na
    > razie tylko dwa.

    Nie znam się n a tym, więc jedynie powielam zasłyszane opinie. Problemem
    jest nie tyle brak możliwości wybrania systemu obliczenia zaliczek na
    podatek, co brak sensownych informacji co do skutków wyboru takiego, lub
    innego.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-01-27 17:47:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2022 o 10:26, Olin pisze:

    > Cos tam słyszałem, że mają być równoległe systemy podatkowe do wyboru. Na
    > razie tylko dwa.

    To jeszcze nic. W razie jakby wyszło, że nowy wał jest dla ciebie
    niekorzystny, to pracodawca jest zobowiązany ci wyrównac - pinkoio tak
    pierdolił. A na czym jak na czym ale na pierdoleniu to on się zna.
    Jednak p.o.remier to fachowiec jezd!

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 16. Data: 2022-01-27 22:32:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 26 Jan 2022 21:24:05 +0100, Monika Głowacka
    <m...@i...eu> wrote:

    >Co ma, w zasadzie co może zrobić, pracownik lub zleceniobiorca w takiej
    >sytuacji ?
    Dogadać się lub rozwiązać umowę z winy pracodawcy bez wypowiedzenia -
    ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy. Pracownikowi przysługuje
    odszkodowanie w wysokości wynagrodzenia za okres wypowiedzenia.
    https://www.gowork.pl/poradnik/3/prawo-pracy/wypowie
    dzenie-umowy-o-prace-z-winy-pracodawcy-wzor-omowieni
    e/

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 17. Data: 2022-01-27 22:54:09
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > niekorzystny, to pracodawca jest zobowiązany ci wyrównac - pinkoio tak
    > pierdolił. A na czym jak na czym ale na pierdoleniu to on się zna.

    W jaki sposób obywatel zarobi na Polskim Wale:

    W taki:

    Idzie Baca i Harnaś nagle Baca widzi gówno na ziemi
    Harnaś, widzisz to gówno? Jak je zjesz dam Ci 100zł.
    Harnaś chwilę się zastanawia, ale mówi:
    - No dobra.
    I zjada gówno. Baca się zdenerwował bo łatwo stracił 100zl ale idą dalej...
    Po pewnym czasie Harnaś zauważył gówno
    - Baca widzisz to gówno? Dam Ci szanse odegrania się, jak je zjesz dostaniesz
    100zł
    No i Baca zjadł gówno...
    Baca zadowolony bo odzyskał 100zł, a Harnaś się zamyślił po czym mówi:
    - Wiesz co Baca? Myśmy się chyba za darmo gówna najedli

  • 18. Data: 2022-01-28 10:24:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 27 Jan 2022 16:58:35 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > jest nie tyle brak możliwości wybrania systemu obliczenia zaliczek na
    > podatek, co brak sensownych informacji co do skutków wyboru takiego, lub

    Ja tam nic nie robiłem. Wczoraj pensja wpłynęła konto i mam równo złotówkę
    więcej, więc chyba mnie nie rozkułaczą; w każdym razie jeszcze nie na tym
    etapie dobrych zmian.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 19. Data: 2022-01-29 14:55:47
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    WAM napisał(a):

    > Dogadać się lub rozwiązać umowę z winy pracodawcy bez wypowiedzenia
    > ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy.

    Opóźnienie w wypłacie wynagrodzenia (kilka dni) nie jest ciężkim naruszeniem
    obowiązków pracodawcy.
    Takie orzecznictwo psze Pana.

  • 20. Data: 2022-04-03 01:25:23
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 26.01.2022 o 21:24, Monika Głowacka pisze:
    > Księgowa poinformowała, że nie jest w stanie naliczyć płac z powodu
    > braku aktualizacji programu kadrowo-płacowego według najnowszej
    > nowelizacji Polskiego Ładu.
    >
    > Co ma, w zasadzie co może zrobić, pracownik lub zleceniobiorca w takiej
    > sytuacji ? Wiem, większość machnie ręką i poczeka.
    > Słyszałam także, że u znajomej będą wypłacone zaliczki, a wyrównanie
    > wyrówna się w przyszłym miesiącu, ale u koleżanki, zarząd czeka aż
    > poprawka przyjdzie i księgowa naliczy.

    Raczej informatyk powinien przyjść i zmodyfikować program płacowy na
    komputery, bo księgowa na liczydłach czy kakuatorze nie ilczy i sama nie
    będzie sobie robia tabelek.

    --
    animka