    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Opłata egzekucyjna 2x wyższa od mandatu??
    Date: Wed, 10 Oct 2007 11:53:57 +0200

    Amrif pisze:
    > Prosze mi powiedzieć czy to kolejny durny przepis w tym kraju zgodny z
    > prawem. Dostałem WEZWANIE DO ZAPŁATY w którym widnieje:
    > grzywna 200
    > opłata egzekucyjna 205

    Zgodnie z prawem opłata egzekucyjna wynosi minimum 1/10 średniego
    wynagrodzenia. Tak więc 200zł jest raczej poprawne.

    > wydatki gotówkowe 135
    > W sumie mam zapłacić 540zł
    > Grzywna to mandat za fotoradar. Dzwoniłem do komorika i twierdzi że
    > może mieć takie koszta nawet za grzywnę 20zl. Przecież to paranoja -
    > wystarczyło wysłać mi pismo z przypomnienien a nie rozsyłać zapytania
    > do ZUS itp. Minął tydzień od doręczenia pisma - czy mogę coś z tym
    > zrobić? Chętnie wydam 100na skargę na czynności komornika. Ludzie to
    > przecieć jest chore!

    Komornik nie zajmuje się wysyłaniem pism z przypomnieniem. Ma
    obowiązek wszcząć egzekucję, co wiąże się z kosztami.

    > W dodatku twierdzi że jeśli nie zapłacę ściągnie z majątku ruchomego
    > więc co? Auto na przetarg za 200zł które zresztą już zapłaciłem
    > wierzycielowi??

    Powinieneś zapłacić komornikowi, wierzyciel tego kosztu - jak myślę -
    nie poniósł.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz