    From: "Hajenus " <h...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Operat szacunkowy
    Date: Tue, 19 Oct 2004 13:36:42 +0000 (UTC)

    wk_s <w...@o...pl> napisał(a):

    > Zwykle rzeczoznawcy majątkowi zamieszczaja w operacie klauzule o mniej
    > wiecej nastepujacej tresci: "niniejszy operat nie moze byc powielany w
    > calosci ani we fragmentach bez zgody autora operatu". Biorac pod uwage to co
    > jeden z kolegow napisal powyzej, ze zgodnie ze Standardami, operat
    > szacunkowy jest opinią autorską rzeczoznawcy majątkowego o wartości
    > nieruchmości, więc skoro jest on opinia autorska to byc moze mają tu
    > zastosowanie "prawa autorskie", na które powolywala sie urzedniczka.
    > Mam wrażenie, ze bylaby tu podobna sytuacja, jak gdyby ktos kupil ksiazke w
> [...]

    Witaj,

    Przyznam sie szczerze,ze nie zwrociłem uwagi, czy jest taka klauzula.
    Analogia z ksiażka dobra, chociaż nie do konca. Zrobiono operat nieruchomosci,
    ktorej jestem wspołwłaścicielem. Teoretycznie powinienem mieć prawo do kopii
    takiego dokumentu,gmina dokonała wyceny wiadomo w jakim celu...podatek od
    nieruchomosci.
    Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa, czy chodzi tylko o ochronę *prawa
    autorskiego*, czy ewentualne *ochrona* przed podważeniem tejże wyceny.

    Pozdrawiam
    Hajenus