    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Date: Mon, 22 Feb 2016 22:53:33 +0100
    <n9k97m$vfg$1@node2.news.atman.pl> <n9l91v$n3s$1@dont-email.me>
    <56bf7e78$0$650$65785112@news.neostrada.pl> <n9o05h$jnq$1@dont-email.me>
    <56bf8b46$0$697$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9o3nv$tf2$1@node2.news.atman.pl>
    <56bf9bde$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9okuv$9s4$1@node1.news.atman.pl>
    <56c043a8$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9pr09$ejq$1@node1.news.atman.pl>
    <56c084fa$0$22834$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9q1vj$807$1@gioia.aioe.org> <n9qnr3$k8r$1@mx1.internetia.pl>
    <56c0eb55$0$694$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Nie ma po prostu podstawy do dokonania takich czynności. Stanowisko
    > prezentowane przez Roberta, że policjant może wywlec z samochodu jest
    > właśnie rażącym przykładem nadużycia. Rażącym, a praktycznie zawsze
    > kontrole są wykonywane z naruszeniem prawa. Tylko jak mówiłem, polskie
    > sądy chronią policjantów więc nie liczyłbym na to, że coś się zmieni bez
    > adekwatnej reakcji kontrolowanych.

    W Twoim stanowisku jest wewnętrzna sprzeczność. No bo albo sądy chronią,
    ale to musi wynika z reakcji kontrolowanych, albo nie chronią, bo nie
    mają takiej szansy z uwagi na brak reakcji kontrolowanych.
    ---
    Ty myślisz, że adekwatną reakcją jest pier... się w sądzie ? No nie żartuj

    Poza ustawami, rozporządzeniami, zarządzeniami jeszcze jest wykładnia i
    normalność. Gdyby dało się orzekać tylko w oparciu o ustawy, to
    wystarczyłby jakiś program komputerowy do orzekania. A tu okazuje się,
    że trzeba kilka lat studiować, kilka praktykować, a i to zdarzają się
    pomyłki.
    ---
    Wystarczyłby, gdyby taki był

    Tak więc brak orzeczeń skazujących policjantów biorących do ręki
    dokumenty - w mojej ocenie - nie jest przejawem jakiegoś krycia, tylko
    normalności i tyle.
    ---
    Nie odróżniasz dobrowolnego zachowania od wymuszenia bezprawnym żądaniem.