  • 1. Data: 2004-10-13 05:29:16
    Temat: Ogrzewanie w blokach ? Kiedy ?
    Od: "Preem" <z...@i...com>

    Moja spółdzienia robi sobie jaja - włącza ogrzewanie o 5 rano - wyłącza o 13
    PM
    następnie włącza 4 PM- wyłącza 10PM - czy jest to prawnie dopuszczalne ?
    Zaznaczam że dzieje się tak przez prawie cały okres grzewczy .
    Oszczędność oszczędnością ale płaci się za ogrzewanie , a rano wstaję i
    zimno !

    Może napisać jakąś skargę ale gdzie ( do prezesa nie da rady bo twardogłowy
    :) )

    Pozr.
    Przemek

  • 2. Data: 2004-10-13 06:07:48
    Temat: Re: Ogrzewanie w blokach ? Kiedy ?
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Preem" <z...@i...com> napisał w
    wiadomości news:ckiefi$rcb$1@news.dialog.net.pl...
    > Może napisać jakąś skargę ale gdzie

    Na logike biorąc to trzeba do tego komu płacisz za ogrzewanie.

    vertret

  • 3. Data: 2004-10-13 09:25:23
    Od: Tomasz Kałużny <t...@Q...klub.chip.pl>

> [...]
    wyłącza o 13
    > PM
    > następnie włącza 4 PM- wyłącza 10PM - czy jest to prawnie

    Kiedys (nie tak dawno temu) lokalni dostawcy ciepla musieli zaczac
    'grzac' w mieszkaniach najpozniej kiedy temperatura na zewnatrz po
    godz.19 byla <=10 st. przez kolejne 3 dni. Obecnie przepis ten zmienil
    sie i decyzje o wlaczeniu ogrzewania podejmuja wlasciciele budynkow
    samodzielnie. Pozostaje Ci jedynie interweniowac w administracji.
    Faktem jest, ze bodajze do konca 2004 roku (tu sie moge mylic o rok
    :) ) wszystkie grzejniki w istniejacych budynkach powinny byc
    wyposazone w podzielniki kosztow a w zwiazku z tym i w glowice
    termostatyczne umozliwiajace nastawienie temperatury przez
    uzytkownika. Dzieki temu sam decydujesz czy masz w mieszkaniu goraco
    jak u moich rodzicow ;) 25st. czy cieplawo jak u mnie 20-21 st. Inna
    sprawa jest rowniez to, ze w rozporzadzeniu Min. Infrastr. 'Warunki
    techniczne jakim powinny odpowiadac budynki i ich usytuowanie' jest
    przyjeta temperatura dla pomieszczen mieszkalnych i kuchni 20 st a dla
    lazieniek 24st. Tak wiec walcz o swoje cieplo.

    Pozdrawiam. Tomek.

    --
    51°49'15'' N 19°18'22'' E

  • 4. Data: 2004-10-13 09:45:30
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > zimno !
    >
    > Może napisać jakąś skargę ale gdzie ( do prezesa nie da rady bo

    Zarzad, Rada Nadzorcza, Zebranie przedstawicieli

    Ale i tak bede robili co zechca

    Fantom

  • 5. Data: 2004-10-16 16:43:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2004, Tomasz Kałużny wrote:
    [...]
    >+ Faktem jest, ze bodajze do konca 2004 roku (tu sie moge mylic o rok
    >+ :) ) wszystkie grzejniki w istniejacych budynkach powinny byc
    >+ wyposazone w podzielniki
    ^^^^^^^^^^^^^

    Masz na to jakąś "podstawę" ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-10-16 22:58:28
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Wed, 13 Oct 2004, Tomasz Kałużny wrote:
    > [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Masz na to jakąś "podstawę" ?
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    podstawa:

    "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w
    sprawie
    warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie

    (Dz. U. Nr 75 z 15 czerwca 2002 r., poz. 690)
    [.....]

    § 135. 1. Instalacje ogrzewcze powinny być zaopatrzone w odpowiednią
    aparaturę kontrolną i pomiarową, zapewniającą ich bezpieczne użytkowanie.

    2. W budynkach z instalacją ogrzewczą wodną zasilaną z sieci ciepłowniczej
    powinny znajdować się urządzenia służące do rozliczania zużytego ciepła:

    1) ciepłomierz (układ pomiarowo-rozliczeniowy) do pomiaru ilości ciepła
    dostarczanego do instalacji ogrzewczej budynku,

    2) urządzenia umożliwiające indywidualne rozliczanie kosztów ogrzewania
    poszczególnych mieszkań lub lokali użytkowych w budynku.

    3. W przypadku zasilania instalacji ogrzewczej wodnej z kotłowni w budynku
    mającym więcej niż jedno mieszkanie lub lokal użytkowy należy zastosować
    następujące urządzenia służące do rozliczania kosztów zużytego ciepła:

    1) urządzenie do pomiaru ilości zużytego paliwa w kotłowni,

    2) urządzenia umożliwiające indywidualne rozliczanie kosztów ogrzewania
    poszczególnych mieszkań lub lokali użytkowych w budynku."

    Marek

  • 7. Data: 2004-10-18 09:47:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Oct 2004, Marek wrote:
    [...]
    > + > > + :) ) wszystkie grzejniki w istniejacych budynkach powinny byc
    > + > > + wyposazone w podzielniki
    > + > ^^^^^^^^^^^^^
    > + > Masz na to jakąś "podstawę" ?
    [...]
    > + podstawa:

    Dziękuję.

    [...]
    > + 1) ciepłomierz (układ pomiarowo-rozliczeniowy) do pomiaru ilości ciepła
    > + dostarczanego do instalacji ogrzewczej budynku,

    No OK.

    > + 2) urządzenia umożliwiające indywidualne rozliczanie kosztów ogrzewania
    > + poszczególnych mieszkań lub lokali użytkowych w budynku.

    <to oczywiście nie do ciebie>
    Wrrr.... legalny *nakaz* używania czegoś co miernikiem nie jest
    do rozliczania kosztów ! Głowa boli... taki kraj...

    Ech... paliwo też na łopaty trzeba mierzyć... najlepiej
    paliwo gazowe :> (bo tylko wtedy zasada "umoliwiająca rozliczanie"
    będzie logicznie podobna :[ - przy paliwie stałym łopata jest
    zdecydowanie za dokładnia i praktycznie uniemożliwia wyższy
    wynik 'rozliczania' przy niższym zużyciu).

    pozdrowienia, Gotfryd