    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ogromne kaucje a brak zainteresowania źródłami dochodów
    Date: Thu, 3 Sep 2015 16:11:41 +0200

    W dniu 2015-09-03 o 16:06, J.F. pisze:

    > No, w podanej sytuacji dokumenty jakies beda sprawdzane, miesiace to
    > potrwa, to i grozba matactwa spora.
    > W innych tez moze wystepowac.

    Zatem nie powinno to trwać miesiąc. Albo powinno się tak dobierać
    biegłych, aby byli odporni na matactwa. Bo póki co to jest zamykanie za
    "posiadanie narzędzia do gwałtu".

    > Owszem, ale z drugiej strony - jesli kogos zabiles, i grozi ci 25 lat
    > czy wiecej, to ryzyko ze znikniesz jest duze.

    Jednakże należy rozróżnić złapanie na gorącym uczynku, gdzie proces to
    tylko formalność, od oskarżenia poszlakowego, gdzie dopiero skazanie
    może dać odpowiedź czy ktoś jest winien, czy nie, a do tego czasu
    wolność nie powinna być ograniczana.

    > A jaka to jest "odpowiednio wysoka" ?
    >
    > Brakuje u nas rozwiazan amerykanskich - kaucje sobie zalatwisz w
    > ulicznym biurze, ale ustanowia zabezpieczenie na majatku.
    > I sp* sobie za granice, ale w skarpetkach.
    > A potem biuro wysle za toba detektywow i zarobi podwojnie.

    Otóż to. Albo niechby nawet trochę rzezimieszków uciekło na stałe -
    podwójna korzyść - budżet zyskuje, a społeczeństwo uwalnia się od tych
    banitów.

    > Z tym, ze to sie nie sprawdzi w przypadku bogatszych ludzi, co im nadal
    > sporo zostanie, ani w przypadku biedniejszych, co nie maja zabezpieczenia.

    Dlatego nie sposób odpowiedzieć bezwzględnie na pytanie co to znaczy
    odpowiednia kaucja. Zależy od czynu, zależy od zamożności podejrzanego.

    > Troche malo na rzetelne przygotowanie sprawy. Nawet pomijajac nasze
    > kompletnie nieuzasadnione kolejki.
    > I znow spojrz na Ameryke - sledztwo najpierw jest, ale bez
    > wystarczajacych dowodow aresztowac nie mozna, wiec sprawca chodzi wolno
    > i mataczy.

    Co ty z tym mataczeniem? Jeśli mataczy i są dowody, to wówczas niech
    idzie do aresztu, a nie prewencyjnie.

    --
    Liwiusz