    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 2 Aug 2012 12:36:54 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Oferta czy spam

    On Thu, 2 Aug 2012, f...@g...pl wrote:

    > Czy jeżeli zaczerpniemy adresy użytkowników z serwisu z nieruchomościami
    > i napiszemy do każdego z nich indywidualnego maila z propozycją aby również
    > do naszego serwisu dodał ogłoszenie, wysyłając każdego maila indywidualnie
    > i tytułując do bezpośrednio do danej osoby to czy to będzie spam?

    Oczywiście, bo o ile wprowadzenie do przepisów zakazu spamowania jest
    uzasadnione m.in. techniczną łatwością generowania takich treści,
    o tyle przepis dla swojej skuteczności nie odnosi się do metody, lecz
    jej skutków.
    Nie wolno wciskać niezamówionej reklamy, kropka.

    > Chodzi o prawne podejście do tematu.

    Prawnie reklamodawcy "ujawniają się" tak, że posyłają pojedyncze (nie
    zawierające ani słowa konkretnej reklamy) pytanie o chęć odbierania
    spamu z podaniem tematyki.
    IM*V**H*O, jeśli w pytaniu jest adres strony na którym można się
    zapoznać z zakresem potencjalnego spamu (ale nie jako "autolink"
    który usiłuje się sam otworzyć!) to ciągle jeszcze mamy "informację
    dla (potencjalnego) klienta", a nie reklamę.
    Może ktoś skrytykuje :), ale z tego co obserwuję, tak właśnie część
    firm robi - i nie jest to nadmiernie uciążliwe, ba, sam mam folder
    na takie przypadki :> (w odróżnieniu od typowych spamerów, "jeśli
    się nie wypiszesz potwierdzając tym samym że twój mail działa to
    będziemy cię bombardować spamem").

    pzdr, Gotfryd