  • 1. Data: 2005-06-01 19:42:34
    Temat: Odszkodowanie za krzywy chodnik
    Od: "Piter" <q...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam taki problem: Babcia poszła na stadion dziesięciolecia, nie zauwazyła
    dziury w chodniku i się przewróciła, tak niefortunnie, ze ma złamane biodro.
    Dodam tylko, że zdarzenie miało miejsce na chodniku, przy którym
    bezpośrednio stoi stragan.
    Od kogo można dochodzić odszkodowania?
    Jak wogóle ustalić kto odpowiada za chodnik, czy miasto ( ZDM, gmina ), czy
    dzierżawca gruntu, a moze jeszcze ktoś inny ?
    Z góry dzięki za wszelkie sugestie!!! Martul

  • 2. Data: 2005-06-01 20:00:06
    Temat: Re: Odszkodowanie za krzywy chodnik
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > dziury w chodniku i się przewróciła, tak niefortunnie, ze ma złamane biodro.
    > Dodam tylko, że zdarzenie miało miejsce na chodniku, przy którym

    W Polsce ? Od babci ... tu nie USA. Tu sedzia czkawki dostaje ze smiechu
    jak slyszy, ze ktos byl slepy i szuka ofiary ktora mu za to zaplaci.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-06-01 20:29:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KrzysiekPP wrote:

    > W Polsce ? Od babci ... tu nie USA. Tu sedzia czkawki dostaje ze smiechu
    > jak slyszy, ze ktos byl slepy i szuka ofiary ktora mu za to zaplaci.

    niekoniecznie, wszystko zalezy od wielkości dziury, sposobu jej
    zabezpieczenie itp itd.
    można spokojeni utargować kilkadziesiąt tysięcy, z tym ,że polityka jest
    taka: bronić się do upadłego, a jak już widać, że bardziej sie nie da
    zaproponować ugodę. bez kilku spraw sądowych i rzeczoznawców się nie
    obejdzie

  • 4. Data: 2005-06-01 21:18:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piter" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Dziura w chodniku jest rzeczą na ogół widoczną. Jakby nagle pod nogą
    babci się płytka ugięła, to widzę jakąś szansę. Ale za samą dziurę, to
    raczej ciężko będzie cokolwiek dostać. generalnie za chodniki odpowiada
    zarządca drogi. Ustal kto nim jest na tym akurat odcinku, bo nie znam
    warszawskich realiów. Zarządcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności
    cywilnej i po prostu składasz wniosek do ubezpieczyciela. Ale cienko to
    widzę.