  • Data: 2010-01-18 14:41:22
    Temat: Re: Odszkodowanie za braki w dostawie energii
    Od: "Norbert" <x...@h...spam> szukaj wiadomości tego autora

    > O!
    > Co to za karkołomna teza?
    > Chłopie - o jakim napięciu mówisz?
    > 400kV? Wiesz ile mamy takich linii?
    > 110kV? W czym problem by ułożyć linie kablową na napięcie 110kV?
    > http://www.sae.com.pl/energy/prysmian/nn/Kable_nn_pl
    .pdf
    > Mam nadzieję że więcej nie będziesz wprowadzał ludzi w błąd ;)

    Kable w ziemi i wodzie to nie nowinka. Tylko koszt takie rozwiazania jest
    duzo wyzszy, po drugie to nie linie wysokiego napiecia siadaja zima tylko
    sredniego napiecia, lamia sie stare drewniane slupy, wystarczy je wymienic.
    Izolowany kabel jest duzo drozszy. Z Polski do Szwecji np mamy puszczony
    kabel DC ktorym mozna przesylac okolo 500MW (wychodzi ze okolic Slupska), w
    kazdym miescie sa setki km kabli w ziemi, ale to nie jest rozwiazanie na
    puszczanie produ do 5 domkow oddalonych o 20 km od miasta na jakims
    odludziu.