  • 11. Data: 2007-07-13 07:17:51
    Temat: Re: Odszkodowanie - spalenie samochodu
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Michał pisze:

    > A gdyby jakiemus dziecku spadla dachowka z dachu śmietnika na glowe podczas
    > zabawy przy takim smietniku, to co, nikt nie jest winny?

    A gdyby tu było przedszkole, w przyszłości...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 12. Data: 2007-07-13 07:35:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007, Michał wrote:

    > Prawnicy z Was zadni...
    > http://www.nieruchomosci.beck.pl/index.php?mod=m_art
    ykuly&cid=14&id=1072

    Szanowny prawniku, a skąd wziąłeś wniosek, że grupowicz który wyskoczył
    z pytaniem jest członkiem wspólnoty, czyli właścicielem mieszkania?
    Przejrzałem wątek i takiej tezy nie widzę - a jeśli np. jest najemcą,
    to wnioski z podanego wyroku mają się jak pięść do nosa.
    Abstrahuję od przyjęcia założenia jakoby to wspólnocie dało się
    przypisać winę za pożar (skoro grupowicz napisał że *ktoś podpalił*)
    bo tym zajęli się inni ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-07-13 15:06:48
    Od: "SQLwysyn" <sq|vvysyn@sq|wysyn.pI>

    Użytkownik " Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Prawnicy z Was zadni...
    > http://www.nieruchomosci.beck.pl/index.php?mod=m_art
    ykuly&cid=14&id=1072

    Miły pieniaczu.
    Pomiedzy nieprawidłowo wykonaną studzienką a prawidłowo stojącym śmietnikiem
    jest zasadnicza różnica.
    Poza tym to nie śmietnik się sam zapalił, tylko ktoś go celowo podpalił.
    Masz roszczenie wobec nieznanego sprawcy.
    Po trzecie nie należy oszczedzac na Auto Casco. Bo bedziesz płakał i żalił
    sie jak teraz tutaj.

    --
    SQLwysyn
    Przeżylismy trzy zabory, przeżyjemy i kaczory ...

  • 14. Data: 2007-07-13 15:27:42
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    Dostałem odpowiedz od specjalist ds. ubezpieczen

    Panie Michale!
    Niestety Pana sytuacje oceniam jako trudną. Rozumiem że nie masz auto casco.
    Rozumiem , że policja była na miejscu zdarzenia

    art 415. kodeksu cywilnego mówi mniej więcej:
    "kto z winy swojej wyrządził drugiemu szkode winien jest do jej naprawienia."
    Mówiąc krótko musi nastapić wina wspólnoty czyli ze szkoda jest nastepstwem
    działania lub zaniechania wspólnoty.
    Z podanych przez Pana informacji wynika że ogień powstał wynikiem działania
    osoby nieustalonej (nn) a zatem brak jest związku przyczynowo skutkowego
    pomiędzy działaniem wspólnoty a pożarem.
    Niemniej jednak podjąłbym kilka działań
    a/ ustaliłbym kiedy winien byc opróżniany smietnik (jeżeli miał być opróżniony
    dzień wczesniej a nie został to można próbowac wykazać, że wynikiem
    nienależytego wykonania umowy o wywóz smieci twój samochód sie spalił , bo
    gdyby smietnik był pusty pozar by sie nie rozprzestrzenił) i ewentualnie
    zlozyl roszczenie do ubezpieczyciela OC firmy wywożącej smieci
    b/ złozyłbym pro forma roszczenie do ubezpieczyciela OC wspólnoty
    to tyle co naprędce moge powiedzieć

    Tak wiec juz darujcie sobie umoralnianie, bo jak wam sie bieda przydarzy to
    tez inaczej bedziecie piszczec. Prosilem o pomoc i opinie a nie krytyke. Skoro
    nie ma podstaw to wystarczy napisac, ze nie ma, bez obrzucania mnie blotem.

  • 15. Data: 2007-07-13 16:20:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michał wrote:
> [...]
    > technik pobrac probki, ale oczywiscie na obietnicach sie skonczylo.
    > Ja samochod lekko uprzatnalem, zakleilem miejsca po szybach folia,
    > zeby nie lal sie do niego deszcz.
    > No i nadszedl czas na myslenie o naprawie, ale wiaze sie to z duzymi
    > kosztami. Pomimo, ze nie posiadam polisy AC uwazam, ze
    > odpowiedzialnosc ponosi wlasciciel tego smietnika i chcialbym od
    > niego domagac sie odszkodowania. Problem jest taki, ze wlascicielem
    > jest wspolnota mieszkaniowa. Jak sie w takich sprawch nalezy
    > zachowac? Do kogo sie zglosic? Czy powinienem wynajac rzeczoznawce,

    imho to straż pozarna powinna cię obciążyć kosztami gaszenia pojazdu a
    policja kosztami postępowania + powinieneis zapłącic karę za zatrówanei
    srodkowiska bo palący sie samochód wydzielał toksyczne substancje :)

  • 16. Data: 2007-07-13 17:31:13
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    Michał wrote:

> [...]
    > wyznaczonym miejscu parkingowym samochody.
    > A jakby samochod wybuchł i w wyniku tego zawalilby sie budynek mieszkalny
    > (albo chociaz zgninal jeden z gapiow), to uwazasz, ze nikt nie ponioslby
    > odpowiedzialnnosci. Cos jest nie tak...
    > Ja ponioslem szkode nie z wlasnej winy. Nadal uwazam, ze nalezy mi sie
    > odszkodowanie.
    > Za porazenie w niezabezpieczonej stacji transformatorowej Janek Mela
    > dostal odszkodowanie.
    > A gdyby jakiemus dziecku spadla dachowka z dachu śmietnika na glowe
    > podczas zabawy przy takim smietniku, to co, nikt nie jest winny?

    A jakby ktoś podpalił stację benzynową, to też byś skarżył np. Orlen czy
    BP? Rozumiem Twoje nieszczęście, ale nie rozumiem podejścia: nie szukasz
    winnego, tylko płatnika. Stopień powiązania z Twoją szkodą jest dla Ciebie
    kompletnie nieistotny.

    I zanim zaczniesz nas rozczulać sytuacją materialną: sprawny samochód
    można kupić w cenie kilku tysięcy. Mój za taką kwotę od roku mnie
    nie zawiódł.

    --
    Mariusz Lotko

  • 17. Data: 2007-07-13 17:32:54
    Od: Mariusz Lotko <i...@w...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > A co ma jedno z drugim wspólnego?

    Jak to? Nie rozumiesz?! Dlaczego te barany ze wspólnoty
    nie wypełniły na noc śmietnika wodą, tylko zostawiły go
    w stanie niezabezpieczonym?

    :-)

    --
    Mariusz Lotko

  • 18. Data: 2007-07-13 19:56:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <sq|vvysyn@sq|wysyn.pI> napisał w wiadomości

    > Pomiędzy nieprawidłowo wykonaną studzienką a prawidłowo stojącym
    > śmietnikiem jest zasadnicza różnica.
    > Poza tym to nie śmietnik się sam zapalił, tylko ktoś go celowo podpalił.

    Niekoniecznie. Mogło dojść do samozapłonu. Niby nie powinno, ale nie
    wiadomo co tam ludzie wywalali do tego pojemnika.

  • 19. Data: 2007-07-13 20:00:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dostałem odpowiedz od specjalist ds. ubezpieczen

    Boże!~Chroń królową :-)

> [...]
    > gdyby smietnik był pusty pozar by sie nie rozprzestrzenił) i ewentualnie
    > zlozyl roszczenie do ubezpieczyciela OC firmy wywożącej smieci

    Genialne rozumowanie. Bo normalnym następstwem nieopróżnienia w założonym
    terminie kontenera na śmieci jest wybuchanie w nim pożarów :-)

    > b/ złozyłbym pro forma roszczenie do ubezpieczyciela OC wspólnoty

    Nie, no jak ktoś ma za dużo czasu, to złożyć może oczywiście. Jak tam
    zasiadają tacy sami specjaliści, jak ten, co udzielał porady to może nawet
    się chwilę będą zastanawiać.

    Rozumiem Twoją trudna sytuację, ale w tym wypadku nie da się naprawdę nic
    zdziałać, chyba że ustalony zostanie sprawca.

  • 20. Data: 2007-07-13 21:00:55
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Użytkownik "Mariusz Lotko" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to? Nie rozumiesz?! Dlaczego te barany ze wspólnoty
    > nie wypełniły na noc śmietnika wodą, tylko zostawiły go
    > w stanie niezabezpieczonym?

    :))) Dawno się tak nie uśmiałem .

    Pozdro
    zenek