  • From: "Kuba" <phu_bez_spamu_kuba@_bez_spamu_piotrkow.home.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odsetki ustawowe.
    Date: Fri, 2 Jul 2004 17:25:37 +0200

    > skąd wiesz że po 3 latach ???????????????
    >
    > w zależności od tego, z czego wynika dług zależny jest termin
    przedawnienia
    > Kuba
    > podaj dla spokoju czy to była sprzedaż, pożyczka czy co innego
    >
    > uznanie długu może być właściwe tzn umowa tresci
    > strony uznają że zobowiązanie pana Y wobec pana X w kwocie XXX wraz z
    > należnymi odsetkami
    > do dnia zapłaty....... istnieje, jest wymagalne i zostanie zapłacone w
    > następujacy sposób.....
    > ale raczej takiego nie wyciągniesz

> [...]

    Wiesz nie sądzę, żeby gość podpisał mi cokolwiek.
    Sam jest prawnikiem
    (jak mówi - bo jego koledzy twierdzą, że studiów jeszcze nie skończył...)
    więc - chyba - wie co podpisać, a co nie.
    Tym bardziej, że nie mam praktyki w "podsuwaniu" dokumentów do podpisu.

    Kasa została pożyczona, bo:
    "spalił mu się kawał domu i potrzebuje na bieżący remont,
    a jego ojciec się wstydzi mnie prosić o pożyczkę."
    W "praniu" wyszło, że nie było żadnego pożaru...
    Gość mnie po prostu zrobił,
    a ja - z racji tego, że był to mój kumpel
    (dosłownie i w momencie pożyczania)
    z tej samej ławki - nawet nie pomyślałem o jakimś dokumencie...

    Teraz - widocznie - coś się zmieniło, lub czegoś potrzebuje.
    Ne zamierzam mu odpuścić,
    ale nie jestem zwolennikiem "bandyckich" metod.
    Więc pozostaje mi tylko jakoś improwizować
    na bazie przysługujących mi praw.
    Mam nadzieję, że to sprecyzowanie "rozjaśniło" sprawę. :-))

    Pzdr.:
    Kuba