  • 1. Data: 2007-10-21 20:26:41
    Temat: Re: Odrzucenie spadku
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ALEX Lodzermensch pisze:

    > Co mam zrobić by ,potencjalnie, odrzucić spadek?

    A co to znaczy "potencjalnie odrzucić spadek" ? Może napisz po polsku?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 2. Data: 2007-10-21 22:48:39
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us>

    *Johnson* ni au koto ha itsumo tanoshii

    > A co to znaczy "potencjalnie odrzucić spadek" ? Może napisz po
    polsku?

    To znaczy że chcę zawczasu odrzucić spadek jaki teoretycznie należy
    się mi jako jedynemu spadkobiercy.

    --
    ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D

  • 3. Data: 2007-10-22 06:48:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Oct 2007, ALEX Lodzermensch wrote:

    > To znaczy że chcę zawczasu odrzucić spadek jaki teoretycznie należy
    > się mi jako jedynemu spadkobiercy.

    Art.1048:
    _117.html

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-10-22 16:39:14
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us>

    *Gotfryd Smolik news* ni au koto ha itsumo tanoshii

    > Art.1048:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html

    Nie jest to o czym myślę, ale bardzo dziękuję za chęci.

    --
    ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D

  • 5. Data: 2007-10-22 17:23:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ALEX Lodzermensch pisze:

    _117.html

    > Nie jest to o czym myślę, ale bardzo dziękuję za chęci.

    Tego o czym myślisz nie wie nikt.
    Nie można odrzucić spadku przed jego otwarciem.
    Na twoje wymysły jest art. 1048 kc.

  • 6. Data: 2007-10-22 19:17:23
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us>

    *Johnson* ni au koto ha itsumo tanoshii

    >>> http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html

    > Tego o czym myślisz nie wie nikt.

    Myślę o tym że nie chcę być spadkobiorcą po moim ojcu i chcę by o tym
    nie wiedział.

    > Nie można odrzucić spadku przed jego otwarciem.

    Można, tylko musiałbym się dogadać z ojcem, ale ja tego nie chcę.

    > Na twoje wymysły jest art. 1048 kc.

    Czyli nie mogę, tak sam z siebie, odrzucić spadku :-/

    --
    ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D

  • 7. Data: 2007-10-22 19:31:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ALEX Lodzermensch pisze:

    > Myślę o tym że nie chcę być spadkobiorcą po moim ojcu i chcę by o tym
    > nie wiedział.

    To w czym masz problem? Odrzucisz spadek po jego śmierci. Pewnie sie o
    tym nie dowie :)

    > Można, tylko musiałbym się dogadać z ojcem, ale ja tego nie chcę.

    Nie można. Koniec i kropka. Umowa o zrzeczeniu sie dziedziczenia nie
    jest odrzuceniem spadku.

    Zawsze też możesz sobie palnąć w łeb, wtedy na pewno nic nie odziedziczysz.

  • 8. Data: 2007-10-22 20:40:42
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us>

    *Johnson* ni au koto ha itsumo tanoshii

    > To w czym masz problem?

    W tym że mu to zakomunikuje wtedy kiedy ja będę chciał. Łącznie z tym
    że już nie ma syna.

    Odrzucisz spadek po jego śmierci. Pewnie sie o
    > tym nie dowie :)

    Ale ma się dowiedzieć, dokładnie wtedy kiedy ja będę chciał.

    > Nie można. Koniec i kropka. Umowa o zrzeczeniu sie dziedziczenia nie
    > jest odrzuceniem spadku.

    Czyli jedna wielka dupa :-(

    > Zawsze też możesz sobie palnąć w łeb, wtedy na pewno nic nie
    > odziedziczysz.

    Rozważałem i ten scenariusz, ale wtedy doprowadziłbym do rozpaczy moją
    mamę :( A tego nie chcę

    --
    ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D

  • 9. Data: 2007-10-22 22:16:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Oct 2007, ALEX Lodzermensch wrote:

    > *Johnson* ni au koto ha itsumo tanoshii
    >
    > Czyli nie mogę, tak sam z siebie, odrzucić spadku :-/

    Ano nie.
    To działa we wszystkie strony.
    Spadkodawca TEŻ nie może zadysponować wydziedziczenia, bo taki
    ewnetualny zapis będzie oceniał sędzia i wg własnego widzimisię
    lub światopoglądu oceni "niewdzięczność" czy co tam jest w przepisie.
    Bynajmniej nie idzie o krytykę ew. sędziego, lecz przepisu, który
    nakazuje zastosowanie kryteriów które mogą nijak nie pasować
    spadkodawcy.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-10-22 23:45:46
    Od: "ALEX Lodzermensch" <k...@s...us>

> [...]

    > ewnetualny zapis będzie oceniał sędzia i wg własnego widzimisię
    > lub światopoglądu oceni "niewdzięczność" czy co tam jest w

    Byłbyś tak miły sprecyzować jak działa zachowek?

    --
    ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D