  • Data: 2003-01-25 16:12:17
    Temat: Re: Odroczenie służby wojskowej a studia podyplomowe
    Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Owszem. Po prostu skoro zaczynasz jakieś studia, to armia stwierdza,
    > że czegoś się tam nauczysz i jeśli je skończysz, to w odpowiednim
    > eSPeeRze Ciebie doszkolą. Jeśli ktoś kończy kierunek "bezużyteczny"
    > (np. humanistyczny), to ostatnimi laty jest zsyłany do Poznania na
    > oficera polityczno-wychowawczego lub do Wrocqa do Zmechu ;o)
    > --
    > Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    > "I find your lack of faith disturbing"
    > ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    > "Prawdziwa "SZTUKA" obroni się sama... ale nie przede mną"

    Panie Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    Pańska chęć zaistnienia na tym forum jest większa od posiadanej wiedzy w
    powyższym temacie.
    Nie jest prawdą, iż student jest już "gdzieś przydzielony" - SPR.
    Student (i nie tylko - pozostali poborowi również), jeżeli jest zdolny do
    odbycia czynnej służby wojskowej, jest przeznaczony do odbycia:
    1) zasadniczej służby wojskowej lub
    2) służby w formacji uzbrojonej (SG, OPP, BOR) lub
    3) służby zastępczej, jeżeli zostanie mu przyznana przez komisję poborową, lub
    4) zasadniczej służby lub szkolenia poborowych w obronie cywolnej (w
    rzeczywistości ta forma nie jest realizowana).
    Do SPR-u, o którym poisałeś, czyli do przeszkolenia wojskowego, przeznacza się
    dopiero absolwentów szkół wyższych. Przeznaczenie polega na określeniu
    specjalności wojskowej, w której będzie szkolić się absolwent szkoły wyższej w
    czasie odbywania przeszkolenia wojskowego, oraz wskazaniu szkoły podchorążych
    rezerwy, w której będzie się on szkolić. Odsyłam w tym miejscu do
    rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 czerwca 1992 r. w sprawie
    zasadniczej służby wojskowej i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej oraz
    przeszkolenia wojskowego (Dz. U. Nr 56, poz. 277 z późn.zm.), szczególnie do §
    6.
    Zwraca też uwagę, iż wskazywana w poprzednich Twoich wypowiedziach ustawa o
    ochronie danych osobowych ma się do tego tematu "jak piernik do wiatraka".

    Pozdrawiam
    ______
    Jupraw