  • Data: 2003-01-25 18:20:08
    Temat: Re: Odroczenie służby wojskowej a studia podyplomowe
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ke'dem guerfel j...@p...onet.pl ihn
    news:1cdc.00000115.3e32b760@newsgate.onet.pl: takh oblivyn ihn
    aa'kua pl.soc.prawo

    > Nie jest prawdą, iż student jest już "gdzieś przydzielony" - SPR.

    Opieram się tylko i wyłącznie na praktyce olsztyńskiej WKU, w której
    regularnie składałem papiery o studiowaniu lat temu kilka i byłem
    mocno zainteresowany swoimi ewentualnymi dalszymi losami w WP. Tam
    właśnie panowie stwierdzali dość długo, że nie mogę zaglądać w swoje
    papiery, ale po wejściu w życie wspomnianej ustawy o ochronie danych
    osobowych już mogłem sobie zajrzeć w papiery [to tak na marginesie
    mojej uwagi o tej ustawie] - czyżby cud?

    We wspomnianej WKU ołówkiem "przydzielono" mnie do szkoły w Poznaniu
    lub we Wrocławiu. Spytałem, od czego zależy późniejszy rzeczywisty
    przydział ("bilet") i wyjaśnili, że zależy tylko od zapotrzebowania
    w/w szkół na absolwentów. Skąd zatem te wpisy ołówkiem etc.? Po
    prostu jest to całkiem normalna praktyka większości WKU, a
    przynajmniej tak jest wedle słów majora tam siedzącego. Służy to
    wyłącznie uproszczeniu sobie życia i pracy.

    Student jest "przydzielany" (nie mylić z "biletem") przez nich do
    jednego z SPRów dlatego, że rzadko student III-IV roku przerywa te
    studia. Jeżeli je przerwie, to idzie do służby zasadniczej, jeżeli
    skończy, to (w przypadku kierunków humanistycznych) do wspomnianych
    Poznania lub Wrocławia. Pytałem go, czy jest szansa na coś innego,
    ale usłyszałem, że w przypadku przeciętnego studenta nie.

    Nie wiem, jak jest w przypadku osób studiujących na kierunkach nieco
    innych od humanistycznych, ale przypuszczam, że dość podobnie, choć
    zapewne wybierane są inne SPR.

    Byłbym wdzięczny, gdybyś następnym razem zamiast sypać epitetami
    zapytał, skąd pochodzą moje informacje. Jak sam pewnie wiesz, ustawa
    sobie, a życie sobie - ja opisuję życie, bo do ustawy każdy może
    sobie zajrzeć sam.

    Tak na marginesie - nie kojarzę, żeby jakiegoś poborowego wysłali do
    BOR, a rzadko bywa żeby trafił do SG. Żeby się tam dostać, to trzeba
    mieć znajomości oraz szczęście - szczególnie w Straży Granicznej.

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    "I find your lack of faith disturbing"