  • 1. Data: 2013-06-15 12:33:12
    Temat: Odpowiedzialność za treść ogłoszenia na forum
    Od: Liber <l...@h...com>

    Witam ponownie.
    Poprzedni wątek zabrnął trochę w inną stronę dlatego zapytam inaczej.
    Czy jeśli ktoś na moim forum zamieści ogłoszenie i w rezultacie oszuka
    kogoś, to czy ja jako właściciel forum odpowiadam za treść tegoż
    ogłoszenia,czy zgodnie z UoŚUDG wyłącza się moją odpowiedzialność, jeśli
    nie otrzymałem wiarygodnej informacji, że dane ogłoszenie to oszustwo?

  • 2. Data: 2013-06-15 13:28:25
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-06-15 12:33, Liber pisze:

    > Czy jeśli ktoś na moim forum zamieści ogłoszenie i w rezultacie oszuka
    > kogoś, to czy ja jako właściciel forum odpowiadam za treść tegoż
    > ogłoszenia

    A czy allegro (fakt nie forum) ponosi odpowiedzialność za kanty
    allegrowiczów? Nie.

    Czy operator telefoniczny ponosi odpowiedzialność za to, że ktoś
    zadzwonił korzystając z łączy tegoż operatora do szpitala i w wyniku tej
    informacji ewakuowano szpital? Nie.

    W Twoim przypadku, z informacji które zamieściłeś, domyślam się że
    chodzi o wykluczenie w współudziału.

    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2013-06-15 13:29:41
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-06-15 13:28, Krzysztof 45 dopowiada:
    > w współudziału.
    Niepotrzebne skreślić ;)
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2013-06-15 14:34:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liber" <l...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgodnie z UoŚUDG wyłącza się moją odpowiedzialność, jeśli nie otrzymałem
    > wiarygodnej informacji, że dane ogłoszenie to oszustwo?

    Możnaby Ci postawić zarzut tylko wówczas, gdyby można było dowieść, że
    wiedziałeś, albo conajmniej sie na to godziłeś, że facet popełnia oszustwo.

  • 5. Data: 2013-06-15 14:38:44
    Od: Liber <l...@h...com>

    W dniu 15.06.2013 13:28, Krzysztof 45 pisze:
    > W Twoim przypadku, z informacji które zamieściłeś, domyślam się że
    > chodzi o wykluczenie w współudziału.

    Aha, to może być to. Słysząc tu i ówdzie różne historie, gdzie uczciwych
    ludzi niszczy aparat państwowy nie myślałem, że kiedyś mnie coś takiego
    spotka. Cóż, zobaczymy w poniedziałek.

  • 6. Data: 2013-06-15 16:05:35
    Od: Liber <l...@h...com>

    W dniu 15.06.2013 14:34, Robert Tomasik pisze:
    > że facet popełnia oszustwo

    Co mam zrobić z tym wątkiem TERAZ? Niby wiem, że jest prowadzone
    postępowanie, mam pismo z policji gdzie chcą jego danych w związku z
    prowadzonym postępowaniem ale czy koleś faktycznie oszukał tego nie
    wiem. Dopiero jak sąd go ukarze za oszustwo będę miał pewność, czyż nie?

  • 7. Data: 2013-06-15 16:34:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > prowadzonym postępowaniem ale czy koleś faktycznie oszukał tego nie wiem.
    > Dopiero jak sąd go ukarze za oszustwo będę miał pewność, czyż nie?

    A co możesz w ogóle zrobić? Jakie masz możlwiości techniczne? Generalnie
    pomoże na ile możesz organom ścigania i śpij spokojnie.

  • 8. Data: 2013-06-16 11:09:50
    Od: Kapitan Żbik <K.Żbik@pomoże.ci>

    Liber pisze:
    > Aha, to może być to. Słysząc tu i ówdzie różne historie, gdzie
    > uczciwych ludzi niszczy aparat państwowy nie myślałem, że
    > kiedyś mnie coś takiego spotka. Cóż, zobaczymy w poniedziałek.

    Trochę późno to przeczytałem, ale może ci się moja rada przyda.
    Jeśli sprawa wygląda dziwnie jak u ciebie to jest wielce prawdopodobne że
    naprawdę nie chodzi tutaj o ogłoszenie, tylko o pretekst żeby się dobrać do
    ciebie. I nie zdziwił bym się gdyby okazało się że to ogłoszenie to zwykła
    prowokacja.

    Kasuj z dysków wszelkie dane nie związane z prowadzonym serwisem, czyli
    zdjęcia, mp3, pocztę itp i wyczyść wolne miejsce, wiedz że te pliki gdy
    trafią na policję nie wiesz kto i pop co będzie miał do nich dostęp a komuś
    twoja prywatna korespondencja może się okazać bardzo przydatna. Jeśli robisz
    kopie zapasowe to koniecznie szyfruj.

    Warto by mieć w czasie przeszukania dwóch świadków, jednego tajnego na
    zewnątrz, filmującego całe zdarzenie a drugiego jawnego wewnątrz, tak na
    wszelki wypadek żebyś potem się nie zdziwił jak zaczną ci z mieszkania cały
    majątek ruchomy wynosić a potem się okaże że protokoły zginęły a ty świadków
    nie masz. Może się okazać że ci te poszukiwane aipody sami funkcjonariusze w
    kartonach do domu przyniosą (tak jak to się robi z podkładaniem narkotyków)
    więc dobrze jeśli masz świadka. Czytaj protokół i nie podpisuj jeśli nie
    jest zgodny z prawdą. Zwróć uwagę jak będą się dobierać do danych na
    dyskach, jeśli nie zrobią tego za pomocą specjalnego sprzętu to punkt dla
    ciebie.

    Napisz w związku z jaką działalnością prowadzisz to forum i jak ustalili
    twój majątek w kraju i za granicą?
    Jeśli przyjdą bez sądowego nakazu to ich nie wpuszczaj. To samo tyczy się
    majątku za granicą, bez nakazu tamtejszych sądów odmawiaj.