  • 1. Data: 2002-04-03 12:53:53
    Temat: Odpowiedzialność za niedopełnienie...
    Od: "marcin" <p...@p...onet.pl>

    Witam;

    Chciałbym uzyskać porade w kwestii odpowiedzialności Policjanta za
    nedopełnienie obowiązków służbowych, otóż chodzi o oszustwo internetowe.
    Zostałem naciągnięty na pewną kwote w aukcji internetowej. Nie bede wdawał
    się w szczegóły. Zgłosiłem sprawe na policje i tam policjant mnie zbył...po
    czym "zapukałem" troche wyżej i zostało wszczęte dochodzenie. Niestety po 3
    miesiącach dostałem pismo o zawieszeniu dochodzenia z powodu: mimo stałego
    miejsca zameldowania aktualne miejsce pobytu sprawcy nie jest znane:-(((
    (cała policja). W między czasie złożyłem skarge na policjanta który mnie
    odprawił z kwitkiem przy pierwszej próbie zgłoszenia oszustwa (gdyby przyjął
    ode mnie zgłoszenie miał prawo zatrzymać przelew pieniążków) i otrzymałem od
    Naczelnika Inspektoratu "potwierdzenie zasadności zarzutów co do
    niewłaściwego postępowania funkcjonariuszy...."

    Czy mam jakieś szanse ubiegać się o zadośćuczynienie od funkcjonariuszy,
    którzy nie dopełnili swoich obowiązków, przez co ja poniosłem straty
    materialne???

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2002-04-03 15:05:37
    Temat: Re: Odpowiedzialność za niedopełnienie...
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Czy mam jakieś szanse ubiegać się o zadośćuczynienie od funkcjonariuszy,
    > którzy nie dopełnili swoich obowiązków, przez co ja poniosłem straty
    > materialne???

    Art. 417 KC: Za szkodę wyrządzoną przez funkcjonariusza państwowego
    odpowiedzialnośc ponosi Skarb Państwa.

    pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2002-04-03 15:13:03
    Od: "marcin" <p...@p...onet.pl>

    więc jak powinienem postąpić w tej sytuacji?

  • 4. Data: 2002-04-03 15:33:08
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, marcin wrote:

    > więc jak powinienem postąpić w tej sytuacji?

    Przecież napisał: pozwać Skarb Państwa

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)