  • 1. Data: 2002-04-03 12:15:50
    Temat: uzyczenie
    Od: "Aga" <j...@i...pl>

    Mam taki problem: jest dom, ktorego wlascicielem ponad polowy jest moha mama
    a pozostala czesc jest wlasnoscia (podzielona) moja i mojej siostry. Chcemy
    oddac w uzyczenie dom szwagrowi i mi, tak abysmy we dwojke mogli odliczac od
    podatku koszty ponoszonych nakladow remontowych. Jak prawnie mozna to
    przeoprowadzic?

    Z gory dziekuje, A.

  • 2. Data: 2002-04-03 13:56:34
    Temat: Re: uzyczenie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Aga wrote:

    > Mam taki problem: jest dom, ktorego wlascicielem ponad polowy jest moha mama
    > a pozostala czesc jest wlasnoscia (podzielona) moja i mojej siostry. Chcemy

    Rozumiem że w nieruchomości wyodrębniono dwa lokale, z czego jeden jest
    współwłasnością?

    > oddac w uzyczenie dom szwagrowi i mi, tak abysmy we dwojke mogli odliczac od
    > podatku koszty ponoszonych nakladow remontowych. Jak prawnie mozna to
    > przeoprowadzic?

    Normalnie, w formie aktu notarialnego. Ale wątpię czy użyczenie da
    szwagrowi podstawę do odliczeń - nie będzie właścicielem.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-03 14:06:44
    Od: "Aga" <j...@i...pl>

    Chcemy

    > Rozumiem że w nieruchomości wyodrębniono dwa lokale, z czego jeden jest
    > współwłasnością?

    Nie, wlasnosc jest podzielona w ten sposob, ze 1/2 i 1/3 z 1/2 stanowi
    wlasnosc mamy a 1/3 z 1/2 moja i taka sama czesc siostry. Szwagier, jako maz
    bezrobotnej ciazy nie moze odliczac podatku za remonty? Chodzi o stworzenie
    sytuacji prawnej, w ktorej zarowno ja jak i moj szwagier bedziemy mogli
    odliczac naklady na remont domu nie tylko w posiadanej czesci ale calego.

  • 4. Data: 2002-04-04 08:15:25
    Od: "Szyna" <s...@s...pl>

    > Nie, wlasnosc jest podzielona w ten sposob, ze 1/2 i 1/3 z 1/2 stanowi
    > wlasnosc mamy a 1/3 z 1/2 moja i taka sama czesc siostry.

    tak a gdzie 1/3? a może 1/2 ,1/4 i 1/4