    From: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność właściciela konia
    Date: Wed, 8 May 2002 18:12:28 +0200

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:abbm1o.3vvh3s5.1@a.n0719...

> [...]
    > publicznie dostępnym
    > 4. [W]łaściciel [Z]wierzaka jest świadomy jakie zagrożenie stanowi
    > połącznie faktu z pkt.1 i sytuacji z pkt. 3 dla [O]soby
    znajdującej
    > się w zasięgu [Z]wierzaka
    > 5. pomijamy fakt nie/odpowiedzialności dowolnej [O]soby
    przebywającej
    > w zasięgu Z]wierzaka a na terenie publicznym (ma prawo tam być)
    >
    > Teraz czy zgodzisz się ze mną, że jeżeli [Z]wierzę uczyni krzywdę
    > dowolnej [O]sobie to prawdziwe są:
    > a. winę ponosi [W]łaściciel bo nie zabezpieczył z
    _należytą_staranością
> [...]
    > c. w przypadku roszczeń odszkodowawczych decydująca będzie (oprócz
    > ewnetualnych przepisów, co do których nie/istnienia doprosić się
    na
    > grupie nie można, patrz: d) proporcja pomiędzy a i b
    > d. jeżeli [Z]wierzę operując poprzez ogrodzenie zeżre trawę
    > (gdy [Z]wierzę jest trawożerne -> Twoje krowy pastwiskowe!) lub
    > ulubionego króliczka (gdy królikożerne) właścicielowi działki
    > który uprawia/hoduje na "swej świętej prywatnej własności"
    sąsiedniej
    > to [W]łaściciel [Z]wierzaka za to "odpowiada"

    Dotąd ogolnie zgoda.

    > Dopiero teraz zauważyłem, że włączył mi się trollallarm ale
    odpowiedzi
    > nawiedzone zaczęły mnie już bawić.

    Tego nie bardzo rozumiem.

    > Wracając do muciek, jeżeli wleziesz chłopu na pastwisko i Krasula
    Cię
    > pobodzie właściciel wybroni się(?): na jego, upalowana, za wymię to
    bodła.
    > Jeżeli rozbijesz na biwaku namiot a króweczka z pobliska i namiocik
    > śpiworek i raciczką żeberka to na pewno nie Ty ale albo chłopek za
    > niepilnowanie albo [W]biwaku (?)

    Jeśli wtargnąłem na czyjąś własnośc i tam bez zgody właściciela
    zorganizuję biwak to ja jako intruz będę winny.

    > No to co jeszcze żeby osiągnąć kąnsęnsós?

    Zwróć uwagę że moje posty ściśle związane były z topikiem.Czyli
    niepilnowane,pozbawione opieki dziecko szescioletnie WLAZŁO na
    prywatne ogrodzenie gdzie zostało ugryzione przez konia (nie
    drapieznika) bez kagańca.I to są fakty.A Ty bez zastanowienia poparłeś
    słowa Gwidona o winie własciciela konia a nie o winie ojca
    dziecka.Skąd pewnośc że pas ziemi wokół ogrodzenia to nie chodnik ale
    pas łaki należacy do własciciela.