    From: johnkelly <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność właściciela konia
    Date: Wed, 08 May 2002 11:47:37 +0200

    "Piotr K." wrote:

    > Ponosi natomiast z pewnością odpowiedzialność za szkody wynikłe z
    > braku swojej odpowiedzialności i wyobraźni. O tę jego odpowiedzial-
    > ność wciąż pytam.

    A ten jego brak odpowiedzialnosci i wyobrazni polega na tym, ze nie
    wpadl na to, iz ktos moze sie ladowac na jego teren i bratac z jego
    konmi?

    > Ale mi dolożyłeś. A przecież podałem przykład, ktory jest prostą
    > konsekwencją waszych uzasadnień. Jeśli wy macie rację, to to nie
    > była demagogia. Jeśli macie rację to znaczy, że mogę sobie umieś-
    > cić w sadzawce pod domem krokodyla a w furtce umiescić gilotynę -
    > dobrze widoczną. I nie odpowiadac za skutki. Każdy kto wejdzie
    > będzie idiotą bez wyobraźni. A ja twierdzę, ze nie tylko odpowiem
    > za skutki ale także, że w ogóle nie wolno mi tego zrobić.

    Tak. Uwazam, ze dom jest moja twierdza i konsekwencje Twojego nan
    wtargniecia powinienes ponosi Ty i tylko Ty.

    > A czemu się tak uczepiłeś mojego syna skoro wyjasniłem ze nie o to
    > zdarzenie mi chodzi?

    Poniewaz w tej chwili usilnie starasz sie znalezc haka na wlasciciela
    koni.

    > Nie, nikt mu nie kazał i dobrze o tym wiesz. Nikt nie kaze tez ro-
    > bic to innym ale oni i tak podchodzą. Podchodza dorosli i podchodzą
    > dzieci. Może sa bez wyobraźni. Właściciel koni z pewnoscią wie le-
    > piej do czego sa zdolne. Ma obowiązek zabezpieczyc _skutecznie_ te-
    > ren czy nie? Skutecznie przed wyczynami koni, nie przed próbami
    > wtargnięcia osob postronnych na jego teren.

    On to zrobil skotecznie. Konie nie moga opuscic jego terenu. Tak samo
    jak moj pies. Ale jesli ktos probowalby sie wladowac mi na dzialke to by
    zostal przez tego psa pogryziony.

    --
    Maciej 'John Kelly' Rozalski gg:1716136 mailto:j...@w...pl
    MG++ SG+ SD+ K p+ Z H-- D+ k- f SC++ T++ CP2020 L5K M:W W:M