    From: "Piotr K." <r...@d...hoga.and-this-too.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność właściciela konia
    Date: Wed, 8 May 2002 00:14:22 +0200

    "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> wrote in message
    news:ab8f0s$507$1@news.tpi.pl...
    > Uwazasz wiec ze powinien ustawic plot pol metra wyzszy od konia? hmm

    Uważam, że powinien ustawic dodatkowo np. drucianą siatkę. Jednak nie chodzi
    o to co ja uwazam. Pytam o to, co powinien zrobic zgodnie z obowiazującym
    prawem. A nie pytam po to, by się na nim mscić, tylko, by, jeśli nie
    dopełnił jakichś tam swoich powinności poinformowac go o tym i uniknąć
    kolejnej tragedii.

    > Czy naprawde wszyscy musza przechodzic ocierajac sie o to ogrodzenie?
    > Stoi ono kolo wąskiej drózki nad przepascia?? Kon to duze zwierze i
    > odruchowo wypadaloby sie trzymac od niego na bezpieczną odleglosc
    zwlaszcza

    Rozumiem, ze gdyby to bylo nad przepascią to już inna sprawa, tak? A co to
    ma za znaczenie? Konie siegają do ludzi chodzacych po terenie publicznym. A
    ludzie może i nie muszą tamtedy chodzić ale kiedy jest ciasno robią to i
    koniec. Nie wolno im, nie mają prawa? Nie ma tam żadnej przepaści. Rozumiem,
    ze twoim zdaniem skoro właściciel ma teren prywatny, to znaczy że nalezy sie
    trzymac od niego z dala i nie czuc bezpiecznym także "jakiś kawałek" poza
    tym terenem.

    > Wydaje mi sie ze tu raczej zachodzi sytuacja gdy
    > mieszczuchy, ktore wyrwaly na lono natury postanawiaja pobratac sie z nia
    na
    > zasadzie "Jaki ladny konik, poglaskam go".

    Dobrze ci się wydaje. Sporo ludzi probuje się z tymi konikami bratać. I być
    może kiedyś dojdzie tam do powazniejszej tragedii. Nie każdy musi wiedziec,
    ze konie gryzą i nie każdy o tym wie. Dzieci nie wiedzą. Lekarka na
    pogotowiu była zdumiona. A ja się wciąż zastanawiam czy (jeśli prawo tego
    wymaga) to da się tego uniknąc czy tez nalezy na to spokojnie czekać. Co mi
    radzisz? Mogę poczekać, mnie już nic nie grozi.

    > Moim zdaniem zadne zakazy i srodki prewencyjne nie pomoga w
    > starciu z lekkomyslnoscią, brakiem wyobrazni czy wrecz glupotą ludzi.

    Całkowicie się z toba zgadzam. Pytam jednak czy jakieś przepisy, zakazy czy
    środki prewencyjne w tym zakresie istnieja czy nie? Czy ogrodzenia jakie są
    zamontowane w kazdym Zoo sa tam dlatego, ze być musza, czy tez dlatego, że
    sobie sami wymyslili, że tak będzie lepiej?

    PiK