  • 1. Data: 2003-02-08 11:57:49
    Temat: czy sa ponad prawem?
    Od: M <m...@w...pl>

    Sad stwierdzil prawomocnym wyrokiem, ze pracowalam (stosunek pracy);
    polecil wyplacic mi wynagrodzenie i wydac swiadectwo pracy; wyrok
    jest prawomocny(ponad 2 m-ce), z klauzula wykonalnosci - u
    komornika.Inspekcja pracy po wyroku na moj wniosek zronila kontrole,
    ukarala, nakazala wyrok wykonac. I dalej nic.
    Czy na takich bandziorow nie ma zadnego bata?

  • 2. Data: 2003-02-09 00:22:12
    Temat: Re: czy sa ponad prawem?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Prawomocny wyrok sądu zobowiązujący do wydania świadectwa pracy zastępuje to
    świadectwo pracy. Nie pamiętam teraz podstawy, więc Ci artykułu nie napiszę.

  • 3. Data: 2003-02-09 16:48:59
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Prawomocny wyrok sądu zobowiązujący do wydania świadectwa pracy
    > zastępuje to świadectwo pracy. Nie pamiętam teraz podstawy, więc
    > Ci artykułu nie napiszę.
    SKORO TAK, TO NAWET NIE MAM CO WYSTEPOWAC DO SADU O ODSZKODOWANIE, BO
    PRZECIEZ MIALAM WYROK - WIEC PO CO SWIADECTWO? tAK TO ROZUMIEC? mAM
    PISMO Z AKLADU, ZE MNIE NIE ZATRUDNIA BO NIE MAM SWIADECTWA I JUZ
    MYSLAALM, ZE MAM SZANSE NA ODSZKODOWANIE...

  • 4. Data: 2003-02-09 17:11:42
    Temat: Odp: czy sa ponad prawem?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik poreba <d...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...7.19.11...
> [...]
    > PISMO Z AKLADU, ZE MNIE NIE ZATRUDNIA BO NIE MAM SWIADECTWA I JUZ
    > MYSLAALM, ZE MAM SZANSE NA ODSZKODOWANIE...

    wyrok sądu obliguje pracodawce do wystawienia świadectwa pracy ,niezwłocznie
    po uprawomocnieniu się wyroku,nie później niż w terminie trzech dni od
    prawomocności orzeczenia ...więc powinienes powołać sie na sygn. akt i
    wysłać ,że nie jest respektowany wyrok sądu pozostajesz dalej bez pracy i
    domagasz się z tego tyt. pokrycia strat jakie ponosisz ...wyliczyłabym
    wszystko co miało miejsce i doł. dowody miedzy innymi i ten dokument mówiący
    ,ze nie zostaniesz zatrudniony wobec braku świadectwa pracy ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-02-09 17:23:29
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > PISMO Z AKLADU, ZE MNIE NIE ZATRUDNIA BO NIE MAM SWIADECTWA I JUZ
    > MYSLAALM, ZE MAM SZANSE NA ODSZKODOWANIE...

    a ponadto jak ten wyrok był egzekwowany? czy była próba jego egzekucji?
    czy tylko grzanie pupy w fotelu i czekanie?

    Sandra

  • 6. Data: 2003-02-09 17:23:32
    Od: poreba <d...@p...com>

    M <d...@p...com> popełniła 09 lut 2003 na pl.soc.prawo utwór
> [...]
    > PISMO Z AKLADU, ZE MNIE NIE ZATRUDNIA BO NIE MAM SWIADECTWA I JUZ
    > MYSLAALM, ZE MAM SZANSE NA ODSZKODOWANIE...

    Madziu, prosze Cie, nie krzycz,
    szczegolnie gdy używasz mojego konta ;)))
    Caps Lock Ci się zaciał, czy co?

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2003-02-09 17:54:12
    Temat: Re: Odp: czy sa ponad prawem?
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Sandra" <d...@w...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    >>

    > a ponadto jak ten wyrok był egzekwowany? czy była próba jego
    > egzekucji?
    > czy tylko grzanie pupy w fotelu i czekanie?

    Proba egzekucji - tzn skierowano sprawe do komornika; poprosilam o
    interwencje PIP - i PIP zainterweniowala w ten sposob, ze
    skontrolowala i podobno ukarala - tak mi napisali. Sama kilkakrotnie
    pisalam z prosba o wydanie swiadectwa i wyplacenie wynagrodzenia. Nie
    wiem, co jeszcze moge zrobic - isc do nich z Ruskimi?
    Staram sie jak moge, nie grzeje pupy, ale moze nie zrobilam jeszcze
    czegos, co moglabym, a co mi nie przyszlo do glowy?
    A, i zlozylam doniesienie o przestepstwie do prokuratury. To tyle.
    Tylko ze najbardziej zalezy mi na wyegzekwowaniu mojej kasy i
    dokumentow wlasnie!
    Moze jest jeszcze cos? Jak sadzisz?

  • 8. Data: 2003-02-09 18:49:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A czy czasem sam taki wyrok nie zastępuje świadectwa pracy? Vide art. 64
    kc*. Nie upieram się, ale chyba tak jest. No w końcu świadectwo pracy, to
    też oświadczenie woli. Przejrzałem kodeks pracy (pobieżnie) i przepisu
    specjalnego tam nie znalazłem. Więc moim zdaniem jednak chyba mam rację.

    ------------
    * Art. 64 kc Prawomocne orzeczenie sądu stwierdzające obowiązek danej osoby
    do złożenia oznaczonego oświadczenia woli, zastępuje to oświadczenie.

  • 9. Data: 2003-02-09 20:21:01
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > A czy czasem sam taki wyrok nie zastępuje świadectwa pracy? Vide art. 64
    > kc*. Nie upieram się, ale chyba tak jest. No w końcu świadectwo pracy, to
    > też oświadczenie woli.

    Oświadczenie woli? Raczej wiedzy.

    KG

  • 10. Data: 2003-02-10 07:34:04
    Temat: li tak jest
    Od: M <m...@w...pl>

> [...]
    > * Art. 64 kc Prawomocne orzeczenie sądu stwierdzające obowiązek
    > danej osoby do złożenia oznaczonego oświadczenia woli, zastępuje

    Jesli tak, to co z art 99§1 i 2 kp? Gdyby tak bylo, to ten przepis
    byby chyba bez sensu?