  • 11. Data: 2003-02-19 23:35:17
    Temat: Re: bezrobotny rolnik buduje dom
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > kogos kto pracuje ale wtedy wszystko bedzie jego caly material i
    > moze mnie wyrolowac przeciez

    No tak jak ty chcesz wyrolowac panstwo. Bo nie chesz mu nic placic
    (podatki), a oczekujesz jakowys zwrotow.
    Przeciez logiczne jest - zeby cos wziac - trzeba najpierw cos dac -
    inaczej to jest przekret ;)

  • 12. Data: 2003-02-20 05:10:49
    Temat: Odp: bezrobotny rolnik buduje dom
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik krzysiek <e...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b30t06$6js$...@a...news.tpi.pl...
    > nie - poniewaz praca byla nieopodatkowana a "pieniadze znalazlem na ulicy"
    > chodzi mi oto co mam zrobic zeby uzyskac zwrot podatku w roku 2004 za
    > materialy budowlane, zalozyc firme i placic podatek zeby miec zwrot
    podatku
    > to chyba nie tak, moze pisac faktury na kogos kto pracuje ale wtedy
    wszystko
    > bedzie jego caly material i moze mnie wyrolowac przeciez

    robota na czarno? to nie jest karalne? chyba żeby coś dostać to należy coś
    dać ...

    Sandra

  • 13. Data: 2003-02-20 09:50:28
    Od: "krzysiek" <e...@o...pl>

    Wlasnie tego sie obawiam ze urzad uzna to za nielegalne,
    czyli niewiem musze pracowac np jako sprzatacz albo pucybut placic podatki i
    po roku odliczyc, czy zalozyc wlasna firme?
    Ale to nietrzyma sie kupy przeciez bezrobotny placi podatki tez we wszystkim
    , kupujac komputer zeby byc wyedukowanym bezrobotnym, budujac dom zeby
    niebyc bezdomnym, skoro sprzatacz moze odliczyc sobie podatek ktory wyda na
    remont mieszka to czemu ja niemoge sobie go odliczyc.
    Powiesz ze niewplacam to niemoge odebrac zwrotu ale podatek jest w
    materialach budowlanych wliczony! i co nieplace go do budrzetu?
    To przeciez nienorlalne przepisy sa w tym kraju, ten kto pracuje zarabie
    duzo odliczy sobie jeszcze podatek ktory wplacil na materialy panstwu a
    bezrobotnemu niewolno odliczac od podatku choc tez go zaplacil
    Nieszukam nielegalnego sposobu wyciagniecia od polski pieniedzy tylko jak go
    legalnie rozwiazac

    Dzieki

  • 14. Data: 2003-02-20 10:28:07
    Temat: Re: Odp: bezrobotny rolnik buduje dom
    Od: "jola maj" <j...@N...gazeta.pl>

    krzysiek <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > niebyc bezdomnym, skoro sprzatacz moze odliczyc sobie podatek ktory wyda na
    > remont mieszka to czemu ja niemoge sobie go odliczyc.
    Bo go nie płacisz!!!!
    > Powiesz ze niewplacam to niemoge odebrac zwrotu ale podatek jest w
    > materialach budowlanych wliczony! i co nieplace go do budrzetu?
    ale to firma sprzdajaca płaci ten podatek a nie Ty!

  • 15. Data: 2003-02-20 10:30:40
    Od: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>

    > Nieszukam nielegalnego sposobu wyciagniecia od polski pieniedzy tylko jak
    go
    > legalnie rozwiazac

    Podatek z którego odliczasz ulgę budowlaną to podatek dochodowy a nie
    podatek VAT zawarty w materiałach budowlanych. Ty nie pracujesz i nie
    płacisz podatku dochodowego więc nie masz od czego odliczyć. Weź sobie PIT
    który chcesz oddać w US i spróbuj go wypełnić. Okaże się że kwotę odliczenia
    za ulgę budowlaną należy odliczyć od kwoty w pozycji np xx, a ty w pozycji
    xx masz wpisaną wartość 0 (zero). I to jest odpowiedź na twoje pytanie.
    Pieniądze o które pytasz to ulga w twoim_wpłaconym_podatku a nie kwota jaką
    ma ci wypłacić państwo za to że budujesz dom.

    Tomek 'Tomo' Kalka

  • 16. Data: 2003-02-20 10:42:27
    Od: "Homomorfizm" <m...@f...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > no wlasnie co mam zrobic jak legalnie pracowac niemoge (polska
    > nierozpieszcza) a odliczyc przeciez trzeba - budzet polski mi nic niedal
    > dlaczego mam ja mu dawac
    > moze zna ktos sposob by to ominac, przeciez to zdaje sie byc sytuacje
    > powszechna

    czlowieku budzet, czyli i ja, doplaca do KRUS'u 22 mld rocznie, a rolnicy
    dostaja m.in. doplaty do ROR'u a Ty mowisz, ze panstwo Ci nic nie daje -
    ROTFL

    Homomorfizm

  • 17. Data: 2003-02-20 10:51:59
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "krzysiek" <e...@o...pl> wrote in message
    > Wlasnie tego sie obawiam ze urzad uzna to za nielegalne,
    > czyli niewiem musze pracowac np jako sprzatacz albo pucybut placic podatki
    > po roku odliczyc, czy zalozyc wlasna firme?

    Musisz osiagac dochód, placic od niego podatek dochodowy aby potem uzyskac
    zwrot w rozliczeniu rocznym.

> [...]
    na
    > remont mieszka to czemu ja niemoge sobie go odliczyc.

    Bo nie kumasz o co chodzi. Nie mozesz odliczyc bo nie. I trzyma sie to jak
    najbardziej kupy, a ze w Twojej glwoie nie miesci sie, to juz inna sprawa.

    > Powiesz ze niewplacam to niemoge odebrac zwrotu ale podatek jest w
    > materialach budowlanych wliczony! i co nieplace go do budrzetu?

    Placisz VAT.

    > To przeciez nienorlalne przepisy sa w tym kraju, ten kto pracuje zarabie
    > duzo odliczy sobie jeszcze podatek ktory wplacil na materialy panstwu a
    > bezrobotnemu niewolno odliczac od podatku choc tez go zaplacil

    Shit happens. I to jest normalne - od zego chcesz zwrotu za podatek
    dochodowy? Od zaplaconego VATu? Obudz sie czlowieku i wracaj do szkoly albo
    cos. Nie wiem....

    > Nieszukam nielegalnego sposobu wyciagniecia od polski pieniedzy tylko jak
    go
    > legalnie rozwiazac

    NIE MA takiego. Skoncz juz to, bo nudne.

    --
    Depi.

  • 18. Data: 2003-02-20 11:03:24
    Od: "krzysiek" <e...@o...pl>