    From: "Stan_Z" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odp: Odp: czy powod ma prawo wgladu w pisma pozwanych do Sadu?
    Date: Tue, 11 Mar 2003 07:58:30 +0100

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3E6D1560.2040908@poczta.onet.pl...
    > Sandra wrote:
    > >>a jak nie złoży? ;)
    > >

    > > braki formalne :-)
    >
    > ale jakie?

    O rety !!! włosy mi się jeżą :))))

    No dobra już się wyluzowałem i uprzejmie spieszę donieść, w że kpc istnieje
    cały rozdział dotyczący pism procesowych. Zaczyna się od art.125, a kończy
    na 130 spotęgowanym do jedności -warto uważnie poczytać naprawdę dobra
    lektura nawet o poranku. Jest wśród nich art. 128 zawierający liternictwo
    które po przeliterowaniu brzmi tak:
    "Do pisma procesowego należy dołączyć jego odpisy i odpisy załączników dla
    doręczenia ich uczestniczącym w sprawie osobom, a ponadto, jeżeli w sądzie
    nie złożono załączników w oryginale, po jednym odpisie każdego załącznika do
    akt sądowych."

    Potem nieco niżej występuje art.130 (bez potęgowania ani innych przypisów),
    w którym zapiski wyznaczają katalog zachowań sądu gdy pisma maja jakieś
    braki formalne tzn.. gdy nie zostały spełnione wymogi artykułów
    wcześniejszych z tego rozdziału.
    Brzmi to mniej więcej tak (raczej samo więcej, mniej należy tu skreślić):
    § 1. Jeżeli pismo procesowe nie może otrzymać prawidłowego biegu wskutek
    niezachowania warunków formalnych, przewodniczący wzywa stronę, pod rygorem
    zwrócenia pisma, do poprawienia lub uzupełnienia go w terminie tygodniowym.
    Mylne oznaczenie pisma procesowego lub inne oczywiste niedokładności nie
    stanowią przeszkody do nadania pismu biegu i rozpoznania go w trybie
    właściwym.

    § 2. Po bezskutecznym upływie terminu przewodniczący zwraca pismo stronie.
    Pismo zwrócone nie wywołuje żadnych skutków, jakie ustawa wiąże z
    wniesieniem pisma procesowego do sądu.

    § 3. Pismo poprawione lub uzupełnione w terminie wywołuje skutki od chwili
    jego wniesienia.

    § 4. Zarządzenie przewodniczącego o zwrocie pozwu doręcza się tylko
    powodowi.

    UFFF. Mam nadzieje, że już wyjaśniłem - jeśli nie to proszę pytać dalej.
    :-))))))

    Stan_Z