  • Data: 2003-03-12 22:07:45
    Temat: Re: czy powod ma prawo wgladu w pisma pozwanych do Sadu?
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3E6EBA2F.1010604@poczta.onet.pl...

    > Wszystko pięknie, ale ja nadal wracam do pojęcia "nie może
    > otrzymać prawidłowego biegu". Czyż nie oznacza to takiej
    > wady pisma, która powoduje, że nie ma co z nim zrobić,
    > a sąd nie może usunąć jej we własnym zakresie
    > (np. podpis, oznaczenia stron itd.)?

    Tak prawie ( mógł by sąd wywalić je o kosza , jednak czynić tak nie może)
    dokładnie to oznacza.
    W twoim pytaniu jest słowo klucz "prawidłowego". z definicji językowej
    oznacza to
    <<odpowiadający określonym przepisom lub normom>> a zatem każde odstępstwo
    od katalogu zawartego w przepisach, o których tu rozmawiamy, powoduje
    zahamowanie lub jak wolisz wstrzymanie biegu (czytaj toku postępowania)
    jaki można by dać, gdyby takowe pismo było zgodne z wymogami prawa
    procesowego zawartymi w artykułach 125 do 129 kpc Jedyną drogą udrożnienia
    jest naprawienie tych błędów przez uzupełnienie braków w terminie zawitym
    przez
    wnoszącego pismo (tu 7 dni).

    > Sporządzenie odpisów raczej do nich nie należy.

    TU raczej się niezgodzimy. Brak odpisów dla strony przeciwnej dostarczonych
    przez wnoszącego pismo procesowe należy zaliczyć do braków formalnych a jak
    zapewne wiesz sądowi nie wolno usuwać takich braków własnym działaniem.
    (Całe to zamieszanie z tymi formalnymi wymogami to zasługa Rzymian)

    Nie wiem ale dziś jestem zmęczony i nic lepszego aktualnie nie wypłodze
    Jak jeszcze nie będziesz usatysfakcjonowany moja wypowiedzią to męcz dalej
    tylko proszę - dużymi literami, wolno i bardziej przystępnie wskazując czego
    nie rozumiesz.

    Stan_Z