  • Data: 2003-03-11 10:09:38
    Temat: Re: Odp: Odp: czy powod ma prawo wgladu w pisma pozwanych do Sadu?
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> wymalował czcionki co
    w sumie dało następującą wiadomość news:3E6D9A49.5090200@poczta.onet.pl.

    > Uważasz, że brak odpisu powoduje, że "pismo procesowe nie może otrzymać
    > prawidłowego biegu wskutek niezachowania warunków formalnych"?

    Ja może bym tak nie uważał tylko powielił poświadczył i wysłał stronie,
    której się to należy pobierając (tu skrót myślowy) jednocześnie stosowną
    opłatę za taką czynności. Jednak przepisy KPC, które Ci wcześniej cytowałem,
    są nieprzychylne takiemu rozwiązaniu i wymagają jednoznacznie dostarczenia
    kopii pisma dla strony przeciwnej.
    Dalej już wiesz co robi z takim pismem sąd (art.130 tylko cały przeczytaj)
    jak to zapewne wiesz w tym wypadku sprawdza się stara sentencja DURA LEX SED
    LEX

    > Pytanie kolejne z tematu - czy odpis musi być podpisany, jeśli tak to z
    czego to wynika? ;)

    Dla strony przeciwnej odpis jest pismem procesowym i powinno spełniać wymogi
    art.126 § 1 ust. 4 Pozostaje jednak pytanie czy powinien to być podpis
    oryginalny czy może być jego kserokopia.
    Wg mnie dopuszczalna jest kserokopia karty pisma wraz z podpisem gdyż o
    autentyczności kopii z takowym podpisem poniekąd poświadcza sąd i raczej nie
    miał bym wątpliwość czy jest tu jakaś nieścisłość, która może mnie
    zaskoczyć.

    Stan_Z