  • 1. Data: 2003-08-20 10:02:38
    Temat: Odmowiono przyjecia zgloszenia dzialalnosci
    Od: "WoLF" <d...@p...fm>

    Zadzwoniłem dziś do UM zapytać o moje zgłoszenie DG.
    Okazało się Urząd miasta odmówi mi przyjecia zgloszenie DG
    dlatego ze nie jestem na stałe zameldowany w lokalu w którym mieszkam.

    Jestem zameldowany czasowo, na okres jeszcze 3 lat.

    Szukałem jakiejś podstawy prawnej, ale nic nie mogę znależć, panienka z
    działu ewidencji powiedziała, że na piśmie dostanę podstawe prawną.
    Obawiam sie tylko ze tą podstawą moze byc jakieś ich wewnętrzne
    rozporzadzenie.

    Czy moze coś przeoczyłem w moich poszukiwaniach i jest przepis co zabrania
    mi zgłosić siedzibę firmy w miejscu zamieszkania tymczasowego ?

    Wolinski Filip

  • 2. Data: 2003-08-20 11:58:42
    Od: " Witek" <w...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > dlatego ze nie jestem na stałe zameldowany w lokalu w którym mieszkam.
    >
    > Jestem zameldowany czasowo, na okres jeszcze 3 lat.

    Co za glupoty w tym UM robia? Ja zarejstrowalem DG w Warszawie (Mokotow)
    gdzie nawet nie posiadam tymczasowego zameldowania ani w tym czasie nie
    posiadalem umowy do lokalu w ktorej prowadzona jest dzialalnosc. Jedynie co
    trzeba dokonac w miejscu zameldowania stalego to REGON a cala reszta to tam
    gdzie wykonujesz DG.

    Powodzenia,

    Witek

  • 3. Data: 2003-08-20 12:06:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik " Witek" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Co za glupoty w tym UM robia ?

    No i gdzie ten f.. urzad?

    U nas takie rzeczy zalatwia sie "od reki".

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-08-20 12:17:02
    Od: "WoLF" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bhvnvd$d4q$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > No i gdzie ten f.. urzad?
    >
    > U nas takie rzeczy zalatwia sie "od reki".

    miasto Siedlce ma taki Urząd :)) Panowie i Panie !

    Kilka lat temu rejestrowalem działalnosc w Lublinie gdzie tylko biuro
    wynająłem,
    a nawet czasowo zameldowany nie byłem.
    Oprócz koniecznosci przedstawienia umowy najmu biura
    (co oczywiste) nikt takich fanaberii nie odstawiał.

    Od tego czasu zadna ustawa nie zmieniła nic w tym przedmiocie,
    ale wg urzedniczek z UM Siedlce - im na szkoleniach _zalecają_ przyjmowac
    zgloszenia tylko od mieszkających na stałe na ich własciwosci terytorialnej.

    Wg nich mam to zglosic tam gdzie mam stale zameldowanie,
    no moge oczywiscie to zrobić i tam podac ze siedziba bedzie w Siedlcach,

    tylko że wowczas:

    urzad z miejsca stałego zameldowania wysle zawiadomienie do US i ZUS
    własciwych dla miejsca stalego zameldowania i w tym US i ZUS będę prowadził
    rozliczenia !!!
    Czyli 500 km od miejsca gdzie teraz mieszkam !!!
    I jeszcze 3 lata mieszkał będę.

    --
    WF

  • 5. Data: 2003-08-20 12:42:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "WoLF" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:bhvnvd$d4q$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > miasto Siedlce ma taki Urząd :)) Panowie i Panie !

    No ale podstawe prawna odmowy podali ?
    Czy odmowa odbyla sie w drodze wydanie DECYZJI ?

    Mozna sie odwolac od decyzji ?
    mozna zarzadac dokonania wpisu lub wydania decyzji o odmowie z podaniem
    podstawy prawnej...

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-08-20 13:42:23
    Od: "Ingle" <m...@p...tlen.pl>

> [...]
    przyjmowac
    > zgloszenia tylko od mieszkających na stałe na ich własciwosci

    IMHO - z tego co sie orientuje, to teraz nawet niema potrzeby przedstawiania
    jakiegokolwiek 'prawa do lokalu'...
    Moge sie mylic i niestety podstawy prawnej tez nie znam - to tylko
    zaslyszana gdzies informacja (chyba w Teleexpressie ladnych pare tygodni
    temu)

    Pozdrowionka
    Ingle

    -
    NoSpamRulezzz
    -

  • 7. Data: 2003-08-20 16:51:55
    Od: b...@h...WYTNIJTO.pl (Pawel Baranowski)

    "WoLF" <d...@p...fm> napisal <bhvos4$gog$1@inews.gazeta.pl>:

    >Wg nich mam to zglosic tam gdzie mam stale zameldowanie,
    >no moge oczywiscie to zrobic i tam podac ze siedziba bedzie w
    >Siedlcach,
    >
    >tylko ze wowczas:
    >
    >urzad z miejsca stalego zameldowania wysle zawiadomienie do US i ZUS
    >wlasciwych dla miejsca stalego zameldowania i w tym US i ZUS bede
    >prowadzil rozliczenia !!!
    >Czyli 500 km od miejsca gdzie teraz mieszkam !!!
    >I jeszcze 3 lata mieszkal bede.

    eee tam, przesadza Pan.
    VAT wg miejsca prowadzenia działalności, a PIT wg miejsca ZAMIESZKANIA a
    nie zameldowania (wystarczy zgłosić na NIP-1/NIP-3 miejsce zamieszkania
    inne i już)

    Adres antyspamowy - przed odpowiedzia skasuj slowo "WYTNIJTO"

    Czlowiek jest tyle wart, ile sa warte sprawy, którymi sie zajmuje.
    /Marek Aureliusz/

    www.ekonomia.ho.pl

  • 8. Data: 2003-08-20 21:51:36
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhvq39$l4a$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > Użytkownik "WoLF" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > No ale podstawe prawna odmowy podali ?
    > Czy odmowa odbyla sie w drodze wydanie DECYZJI ?

    odmowa jest zawsze w drodze decyzji :)
    (a gadania nie ma co sluchac)

    pozdr
    mdr

  • 9. Data: 2003-08-21 13:28:23
    Od: "WoLF" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:bhvq39$l4a$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Mozna sie odwolac od decyzji ?
    > mozna zarzadac dokonania wpisu lub wydania decyzji o odmowie z podaniem
    > podstawy prawnej...

    Podstawę prawną będę miał na pismie, w poniedzialek mija im termin.
    Podam na grupie jaką to podstawę prawną zastosują.

    --
    Wolinski Filip

  • 10. Data: 2003-08-21 20:59:34
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Okazało się Urząd miasta odmówi mi przyjecia zgloszenie DG
    > dlatego ze nie jestem na stałe zameldowany w lokalu w którym mieszkam.

    Wymogi wniosku o wpis do ewidencji okresla art 88b ust2 ustawy o dzial gosp.
    Nie ma tam nic na temat stalego zameldowania. Trzeba jedynie wskazac miejsce
    zamieszkania przedsiebiorcy i inne dane okreslone w tym przepisie. Po
    doreczeniu decyzji o odmowie wpisu wnies odwolanie.

    Dan.