  • 1. Data: 2003-08-20 09:21:49
    Temat: Re: Sprzedaz podarowanego mieszkania przed uplywem 5 lat
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <1...@p...google.com>, Kukus wrote:
    > Witam,
    > interesuje mnie, w jakiej kolejnosci nalezy przeprowadzic :
    > - sprzedaz mieszkania otrzymanego w ramach darowizny (przed uplywem 5
    > lat od dnia darowizny),
    > - kupno innego mieszkania,
    > aby nie utracic zwolnienia z podatku od darowizny zwiazanego ze
    > sprzedawanym mieszkaniem (otrzymalem je od matki, dlatego zostalem
    > zwolniony z podatku).
    >
    > Czy ustawa dopuszcza scenariusz, w którym najpierw kupie nowe (inne)
    > mieszkanie, a dopiero potem sprzedam mieszkanie otrzymane w ramach
> [...]

    Jakieś 2 lata temu dowiadywałam się o to w us (nie chodziło o
    mieszkanie z darowizny, ale myślę, że zasady są takie same) - najpierw
    sprzedać, potem kupić. Czytałam też jakieś artykuły na ten temat i
    pisano w nich, że us nawet nie uznaje spłaty kredytu zaciągniętego na
    nowe mieszkanie z pieniędzy ze starego mieszkania. Myślę, że najlepiej
    dowiedzieć się we własnym us.
    A, i warto wiedzieć, że 5 lat to nie od daty zawarcia umowy kupna,
    ale od końca roku kalendarzowego.

    Renata