    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odmowa zlozenia zeznan...
    Date: Fri, 11 Oct 2002 10:29:09 +0200

    On Fri, 11 Oct 2002, ssj5 wrote:
    [...do elity...]
    >+ > etykietki "podejrzany" ze "świadka" po odmowie zeznań [...]
    >+ ^^^^^^
    >+ juz sie pogubilem w twej ekwilibrystyce slownej. ty wiesz swoje, ja wiem
    >+ swoje. ale przeciez ty wiesz lepiej, bo ty masz wiesci od kolegow
    >+ policjmajstrow. jestes fanem spiskowej teorii dziejow i tyle.

    WKF: nie wiem jak jest z przypadkami "policyjnymi".
    Ale co do "spiskowej teorii dziejów" chciłbym cię przestrzec
    przed lekkomyślnością w ocenie; w innych dziedzinach, np. jeśli
    chodzi o kontrole skarbowe - sprawa stała się na tyle poważna,
    że zapisy o zakazie "uwzięcia się" poszły do wpisania do ustaw
    (tak, chodzi o to aby *ustawowo* *zabronić* robienia kolejnej
    kontroli skarbowej - bo instytucja kontroli bywała nadużywana
    do 'uszkodzenia' kogoś co się nie podobał).
    Nie wiem, ale u nas chyba nie ma takiego zapisu jak w USA :]
    (że za "prześladowanie" można dostać odszkodowanie), czyli
    takie zdarzenie *jest* możliwe :(
    Zaznaczam - osobiście nie znam takiego przypadku.

    >+ policja do
    >+ wyjsanienia w zwiazku z jakas sprawa zatrzymuje setki osob - wtedy gdy
    >+ istnieje podstawa prawna. procz nadzoru prokuratorskiego zatrzymanie podlega
    >+ ocenie sadu, ale przeciez policjant moze sie dogadac z prokuratrorem i
    >+ sedzia prawda?

    Przy zatrzymaniu na 48 godzin ?? (a o tym była mowa)
    -:O ! (sugeruję że ty też zaczynasz naciagac fakty ;))

    >+ ech... rob ty jednak filmy.

    A to nie zawadzi :) - dowiemy się jak to było z prawdziwością
    przykładów (bo druga strona, czyli policja zacznie się bronić).

    Pozdrowienia, Gotfryd