  • Data: 2009-12-11 19:19:21
    Temat: Re: Odmowa sprzedaży osobie bez telefonu, czy legalna?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 11 Dec 2009 20:10:23 +0100, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Witam,
    >
    > sklep internetowy www.newmedia-art.pl odmawia sprzedaży osobie bez
    > telefonu. Osoba ta zamówiła towar, zapłaciła natychmiast przelewem, a
    > jednak sklep wysyła mejle z żądaniem podania telefonu, argumentując to
    > następująco: ,,Problem tylko w tym, że kurier, który dostarcza przesyłkę
    > potrzebuje numeru telefonu, aby się z Panem skontaktować i nie przyjmie
    > paczki, jeżeli takiego numeru nie otrzyma. Proszę o numer.''.
    >
    > Czy takie żądanie kuriera/sklepu jest zasadne prawnie?

    a niestety tak jest, że niektóre firmy kurierskie muszą mieć nr telefonu,
    inaczej nie dostarczą; jak podasz fałszywy numer, kurier nawet nie podejmie
    próby jechania pod adres. W większych miastach, gdzie znajduje sie magazyn
    firmy kurierskiej - nie zawsze dzwonią, ale często bywa tak, że kurier musi
    jechać nawet 100 km w jedną stronę co czasem robi przesyłkę deficytową.

    Nie ma tego problemu Poczta Polska i jej usługa kurierska Pocztex.
    Zazwyczaj do poczty powiatowej jest niedaleko, zostawia avizo i tyle.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde