  • Data: 2008-06-30 07:55:31
    Temat: Re: Odmowa przyjscia do pracy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w

    > raczej jest i na pewno dyscyplinarki za skorzystanie z niego dac nie
    > mozna.
    > znaczy dac pewnie mozna, ale potem cza bedzie odszczejkac w sadzie

    Johnson ma rację. Był już taki wyrok. Pamiętaj, że kp podobnie jak kc ma
    taki artykuł mówiący, że nie można korzystać ze swojego prawa niezgodnie z
    jego przeznaczeniem:
    Art. 8. Nie można czynić ze swego prawa użytku, który byłby sprzeczny ze
    społeczno-gospodarczym

    przeznaczeniem tego prawa lub zasadami współżycia społecznego. Takie
    działanie lub zaniechanie

    uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

    Tak więc jak bierzesz urlpo na żądanie z innego powodu niż nietypowa
    konieczność, a np. aby zrobić na złość pracodawcy to łamiesz zasady prawa
    pracy.