    From: "Tomasz" <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odległość stojaków na motocykle od budynku
    Date: Wed, 5 Sep 2018 16:28:01 +0200

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości
    news:qcRjD.184273$pK.180172@fx20.ams1...
    > On 2018-09-05, Tomasz <t...@t...pl> wrote:

    > Jest rozporządzenie dot. warunków technicznych budynków i ich
    > usytułowania, które reguluje precyzyjnie tę kwestię dla samochodów. O
    > motorach ani słowa.
    Szkoda, bo motory są bardziej uciążliwe niż samochody.
    Miejsca dla samochodow są wydzielone na jezdni, a od budynku
    dzieli je szerokość chodnika. Miejsca dla motorow są na chodniku,
    pod oknami.
    Ponadto wystarczy chwilę posłuchać ruchu ulicznego. Co najbardziej
    słychać? - nie samochody, a właśnie motory. Chyba niektóre są
    celowo tak przerabiane żeby wszyscy słyszeli, że gość MA motor.

    > Jakbyś chciał coś z tym zrobić, to musiałbyś wykazać istotną
    > uciążliwość. Samo ustawienie stojaka takiej uciążliwości nie powoduje.
    > Sam jeżdżę na codzień motorem i nie wiem, jak przy normalnym
    > uzytkowaniu miałoby to być uciążliwe.
    > A jak jeszcze ten stojak jest zamontowany
    > zgodnie z podstawową logiką dla jednośladów, czyli przód motoru do
    > frontu bloku to już w ogóle.
    Stojaki to są boczne ramy przykręcone do podłoża. W żaden sposób
    nie wymuszają parkowania przodem do budynku. Co więcej, część
    kierujących od raz przestawia motor tyłem do budynku, tak żeby potem łatwiej im było
    wyjechać. Co
    ich obchodzi, że mieszkający na parterze
    będą mieli cały ich smród w mieszkaniu. Oni mieszkają wyżej lub mają
    okna z drugiej strony budynku.

    Sam mam samochód i często jeżdże. Uważam, że parkowanie tyłem
    do budynku zarówno przez samochód jak i motor powinno być karane
    mandatem, bo na kulturę w naszym spoleczenstwie nie ma co liczyć.

    Pozdrawiam
    Tomasz