  • 1. Data: 2005-11-09 22:32:55
    Temat: Oczernianie na stonie www
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Odrobinę tylko zniekształcony fakt:

    Uczestnik pewnego kursu uchlał się przed zajęciami, został poproszony o
    natychmiastowe opuszczenie sali, kierowany
    pijacka amibicja czy czyms podobnym zrezygnował z całego zamiejscowego kursu i wrócił
    do domu, teraz na www pisze
    androny oczerniając prowadzacego.
    Czy jest jakis paragraf na to?
    Ponoc niejeden klient oczerniajacy bezpodstawnie jakąs firme już wygrał sprawę, i to
    także w naszym kraju.
    Jak się do tego zabrać?
    JaC

  • 2. Data: 2005-11-10 03:45:33
    Temat: Re: Oczernianie na stonie www
    Od: hestia <p...@h...com>

    666 wrote:

> [...]
    natychmiastowe opuszczenie sali, kierowany
    > pijacka amibicja czy czyms podobnym zrezygnował z całego zamiejscowego kursu i

    To jest Twoja OPINIA,a nie dowod.

    > Czy jest jakis paragraf na to?

    Na co? Jaka jest Twoja SZKODA?

    Co rozumiesz przez OCZERNIANIE?

    Jaka jest PRAWNA definicja tego "oczerniania"?

    > Ponoc niejeden klient oczerniajacy bezpodstawnie jakąs firme już wygrał sprawę, i
    to także w naszym kraju.
    > Jak się do tego zabrać?
    > JaC

    Wlasnie.

    "ponoc".

    Jakies konkrety?

    Ogolnie, to w rzeczywistosci jest odwrotnie. Prawo do krytyki jest
    nadrzedne wobec dobr osoby publicznej.

  • 3. Data: 2005-11-10 03:51:52
    Od: "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak się do tego zabrać?
    > JaC

    (...) Ponoc niejeden klient oczerniajacy bezpodstawnie jakąs firme już

    Chyba przegral sprawe , jakby klient wygral to twoj post nie mialby sensu .

    Tak firma 4many ( fotoexpert.pl ) zalozyla sprawe cywilna klientowi (
    wygrali ) a klient dostal ostro po dupie ( tak ostro ze do dzisiaj mu sie
    jeszcze czka ) . kwot tutaj nie bede wypisywal poniewaz firma w/w to moji
    dobrzy znajomi ( ale jak uzyjesz googla dowiesz sie za co )

    J.

  • 4. Data: 2005-11-10 03:59:23
    Od: hestia <p...@h...com>

    fotomania.pl wrote:
> [...]
    > jeszcze czka ) . kwot tutaj nie bede wypisywal poniewaz firma w/w to moji
    > dobrzy znajomi ( ale jak uzyjesz googla dowiesz sie za co )

    Uzywam i nic...

    Jakies linki?

  • 5. Data: 2005-11-10 09:05:42
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Ogolnie, to w rzeczywistosci jest odwrotnie. Prawo do krytyki jest
    > nadrzedne wobec dobr osoby publicznej.

    Pod warunkiem, ze zarzut krytyczny jest prawdziwy, nieskierowany przeciwko
    prywatnosci i intymnosci poszkodowanego. Chyba ze chodzi o dziennikarzy,
    ktorym SN czasem daje wieksza mozliwosc krytyki (wystarczy aby krytyka byla
    rzetelna), szczegolnie jesli krytyka wymierzona jest w osoby publiczne
    (ktore maja wezszy zakres ochrony)

    Tak wiec podstawowa sprawa - czy zarzuty tego uczestnika kursu sa prawdziwe?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 6. Data: 2005-11-10 11:30:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > pijacka amibicja czy czyms podobnym zrezygnował z całego zamiejscowego
    > kursu i wrócił do domu, teraz na www pisze

    art 212 kodeksu karnego

    P.

  • 7. Data: 2005-11-10 12:26:07
    Od: day <t...@d...com>

    Micha? Wilk wrote:

> [...]

    > (ktore maja wezszy zakres ochrony)
    >
    > Tak wiec podstawowa sprawa - czy zarzuty tego uczestnika kursu sa prawdziwe?

    Co znaczy prawdziwe. Powiedzial ze wykladowca jest debilem? Co tu
    udowadniac?

  • 8. Data: 2005-11-10 12:37:42
    Od: "Michal Wilk" <m...@g...pl>

    > nie.

    Coz za bogactwo argumentacji

    > Co znaczy prawdziwe. Powiedzial ze wykladowca jest debilem? Co tu
    > udowadniac?

    Nic, dlatego przy zniewadze dowodu prawdy nie przeprowadza sie (na gruncie
    prawa karnego), a jesli chodzi o proces cywilny to przeprowadzic sie nie da,
    a ze przeprowadzic go ma pozwany, wiec taki proces pozwany niechybnie
    przegra (bo nie udowodni, ze jego dzialanie nie bylo bezprawne, ze dzialal w
    obronie interesu publicznego czy w ramach porzadku prawnego itp.)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 9. Data: 2005-11-10 13:01:12
    Od: day <t...@d...com>

    Michal Wilk wrote:

> [...]
    > przegra (bo nie udowodni, ze jego dzialanie nie bylo bezprawne, ze dzialal w
    > obronie interesu publicznego czy w ramach porzadku prawnego itp.)

    Wystarczy ze dziala w dobrej wierze. A domniemuje sie ze krytyk dziala w
    dobrej wierze. No, chyba ze w panstwie prawa...

  • 10. Data: 2005-11-11 11:57:29
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    JaC