  • Data: 2005-10-14 16:16:04
    Temat: Re: Ochrona wizerunku?
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-10-14 15:50 gina napisał(a):

    > Oczywiscie jako dyzurny kretyn p.s.p placzesz sie. Co ma prawo autorskie
    > do *wlasnego* wizerunku?

    No coś jednak ma (Art. 81):
    Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej.
    W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli
    osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    PS. Fajne masz kodowanie.
    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/