  • 11. Data: 2006-11-21 12:34:10
    Temat: Re: Ochrona nazwy miasta.
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Witam.
    > Czy nazwy miast są objęte ochroną i czy do ich używania potrzebna jest
    > zgoda np. Urzędu Miasta?
    > Np., chcę wydawać pismo, powiedzmy "Tygodnik Legnicki". Czy mogę używać w
    > nazwie "Legnicki", czy muszę uzyskać na to zgodę?

    Nazwa miasta i jego symbole (herb, flaga, chorągiew) to jego dobra osobiste
    i do ich używania należy mieć zgodę organu gminy (zazwyczaj rada, a jeśli ta
    upoważniła burmistrza lub prezydenta - to on).

    W Twoim przypadku wydaje mi się, że nie chodzi o wykorzystywanie nazwy
    miasta jako takiej, ale dookreślenie geograficzne. Co innego, gdybyś chciał
    wydawać gazetę "Legnica".

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 12. Data: 2006-11-21 16:34:56
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    A pisać sobie mogą, ale herb czy nazwa nie jest ich własnością.

    +inż.leva+

  • 13. Data: 2006-11-21 16:35:35
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Rozpowszechnianie nazwy Miasta i herbu wymaga zgody Prezydenta.
    > (Żródło: Statut Wrocławia)"

    On tak uważa

  • 14. Data: 2006-11-22 05:48:41
    Od: stern <s...@0...pl>

    Lukasz napisał(a):

    > A tak jakoś nikt się nie burzy, jak Kościół Katolicki każe sobie płacić
    > tantiemy za używanie zwoich symboli.

    możesz rozwinąć?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911