  • 1. Data: 2006-11-20 13:33:40
    Temat: Prawo do obrńcy z urzędu
    Od: M <m...@w...pl>

    Jestem oskarżony oskarżony, wnioskowałem ale nie otrzymałem obrońcy z
    urzędu (ze względu na stan finansowy). Jednak w broszurze MS czytam:
    "Oskarżony otrzymuje adwokata lub obrońcę z urzędu bez żadnego wniosku,
    czyli z inicjatywy sądu, jeżeli:
    (...)
    zarzucono mu zbrodnię (przestępstwo zagrożone karą od 3 lat pozbawienia
    wolności);"
    źródło: http://www.sejny.sr.gov.pl/druki/ulotki/przew02.pdf (strona 5)

    Jestem oskarżony oskarżony z art 118 ust. 1 PA - zagrożenie i art. 293
    par 1 kk w związku z 291 par 1 kk. Pierwsze daje zagrożenie od 3
    miesiący do 5 lat pozbawienia wolności, drugie analogicznie 3 miesiące
    do pięcu lat tyle, że bez łagodniejszych sankcji.

    O co chodzi, czy to tylko mnie laikowi wydaje się sprzeczne? Czy
    oskarżenia z tych art pomimo zagrożenia do lat pięciu nie są zbrodniami?

    Jeśli jednak mam prawo do adwokata to bardzo Was proszę o poradę jak
    wnieść o tegoż adwokata by zostało to rozpatrzone pozytywnie.

    będę wdzięczny za pomoc laikowi.

    pzdr
    M.

  • 2. Data: 2006-11-20 13:50:24
    Temat: Re: Prawo do obrńcy z urzędu
    Od: M <m...@w...pl>

    M napisał(a):
    > Jestem oskarżony oskarżony, wnioskowałem ale nie otrzymałem obrońcy z
    > urzędu (ze względu na stan finansowy).

    żeby było precyzyjnie to jednak skoryguję: "wnioskowałem (ze względu
    na stan finansowy) ale nie otrzymałem obrońcy z urzędu".

    pzdr

  • 3. Data: 2006-11-20 14:19:55
    Od: Sowiecki Agent <p...@g...pl>

    M wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli jednak mam prawo do adwokata to bardzo Was proszę o poradę jak
    > wnieść o tegoż adwokata by zostało to rozpatrzone pozytywnie.

    dosc jasno masz chyba napisane, OD 3 lat a nie od 3 miesiecy,
    Zbrodnia jest czyn zagrozony kara OD 3 lat.

    P.

    uważam się za człowieka inteligentnego dlatego
    ja na PiS juz więcej (!) nie zagłosuje!
    http://www.zbigniewziobro.org -> Obrona Konienczna