    From: "ksli" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona danych osobowych, czy nie ...
    Date: Tue, 5 Sep 2006 09:25:07 +0200

    Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:246d8$44fb36be$539079d3$29181@news.chello.pl...
    > Witam,
    >
    > Chce dac w gazecie ogloszenie, ktore bedzie zawirac informacje o
    > nierzetelnym wykonawcy,
    > Chce umiescic jego dokladne dane,
    > Teraz pytanie:
    >
    > Czy moge posługiwać sie pełną nazwą firmy, adresem itd. ??
    >
    > Jest to osoba fizyczna prowadzaca dzialalnosc gospodarcza,
    > bede mial wyrok sadu i nie jestem jedyna oszukana osoba.
    >
    > Inna sprawa, czy takie ogloszenie mi jakas gazeta opublikuje, ale moge
    > rowniez umiescic je na stronach WWW, na grupach lokalnych, rozwiesić
    > ulotki na miescie itp.
> [...]

    Tu faktycznie nie chodzi o ochronę danych osobowych, bo jak
    to wskazano ustawa w tej materii nie ma zastosowania - nie warto
    w ogóle ciągnąć dyskusji pod tym kątem

    Chodzi jednak o ochronę DÓBR OSOBISTYCH i na tej płaszczyźnie trzeba to
    rozważyć - tzn. przepisy Kodeksu cywilnego oraz ewentualna odpowiedzialność
    karna za zniesławienie---- wiem z TV że pewien windykator rozwieszał plakaty
    wokół siedziby dłużnika opisujące stan sprawy.

    Wydaje mi się, że podawanie FAKTÓW (a nie ich ocen) nie jest sprzeczne z
    prawem
    tzn. można chyba napisać, że facet nie wywiązał się z umowy - ale już
    niebezpiecznie
    czy wręcz nielegalnie jest nazwać go oszustem.
    Jeżeli faktycznie wyłudził od CIebie kasę i nie zrobił swojego i z tego co
    widzisz
    nie miał zamiaru tego zrobić - o ten zamiar właśnie chodzi - to niech
    prokurator zbada
    czy nie doszło do przestępstwa wyłudzenia - a Ty mu w tym pomóż, wielu
    prawników
    korzysta z procedury karnej - prokurator i sąd karny ustalają fakty
    bezspornie
    i sprawa jest jasna.

    ksli