  • 11. Data: 2004-07-30 18:04:08
    Temat: Re: Obuwie ochronne w szpitalach
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > mogą robić wyłącznie to, na co pozwala im konkretny przepis, że
    > konstytucyjnych praw i wolności obywatelskich nie wolno im w żadnym
    wypadku
    > ograniczać, jeżeli jakiś przepis (ustawa, statut szkoły) wyraźnie na to
    nie
    > zezwala.
    >
    > Szukam więc analogii w innych typach zakładów administracyjnych. Jak na
    > razie wygląda na to, że można - jeżeli jest to usprawiedliwione celami,
    dla
    > których zakład istnieje i odbywa się w ramach obowiązującego porządku

    Tak czytam, czytam i powoli podnosi mi się cisnienie. A jakiez to prawa i
    wolnosci obywatelskie sa naruszane poprzez nakaz noszenia obuwia ochronnego,
    nawet gdyby był on połączony z koniecznością jego zakupienia? (koszt circa
    0,5 - 1,0 PLN).

    pdr
    Olo

  • 12. Data: 2004-07-30 18:08:42
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Uzasadnieniem noszenia "obuwia ochronnego" i korzystania ze spotykanych
    tu i ówdzie lepkich mat ma być ochrona przed zakażeniami szpitalnymi.
    Tyle tylko, że w niemalże jednomyślnej opinii osób się tym zajmujących
    to jest bez znaczenia i służy tylko do celów rytualnych (za PRL-u
    przynajmniej maskowało niedobór salowych i środków czystości:-)).
    Niestety wiele jest w polskim szpitalnictwie rytuałów, które są
    bezsensowne.

  • 13. Data: 2004-07-30 18:18:29
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał(a):

    > Tak czytam, czytam i powoli podnosi mi się cisnienie. A jakiez to prawa i
    > wolnosci obywatelskie sa naruszane poprzez nakaz noszenia obuwia
    > ochronnego,

    Art. 31 ust. 2 Konstytucji?

    RG

  • 14. Data: 2004-07-30 18:45:34
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Art. 31 ust. 2 Konstytucji?

    "Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie wolno
    zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje."

    Czy aby czasem ździebko nie nadinterpretujesz? Nikt nikogo do niczego nie
    zmusza - nie włozy, to nie wejdzie - proste...

    pdr
    Olo

  • 15. Data: 2004-07-30 18:47:12
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Art. 31 ust. 2 Konstytucji?
    > RG

    a co Ci nakazuje zdjac buciki jak wchodzisz do znajomych do domu? to tez
    uwazasz za pogwalcenie Konstytucji?chyba, ze bucikow nie zdejmujesz. wiec
    zwracam Ci "Chonor" przez "ch".

  • 16. Data: 2004-07-30 19:18:55
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 30/07/2004 18:23, Roman G. wrote :
    > Samotnik <s...@s...eu.org> napisał(a):
    >

    > Dla mnie również. Niemniej ponawiam pytanie o podstawę prawną. Jaki przepis
    > wyższego rzędu daje dyrektorowi szpitala delegację do wydania takiego
    > zarządzenia?

    Na pewno co najmniej to:

    Art. 18a Ustawy o zakładach opieki zdrowotnej

    1. Organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w
    zakładzie opieki zdrowotnej określa regulamin porządkowy zakładu opieki
    zdrowotnej.

    [...]

    2. Postanowienia regulaminu, o którym mowa w ust. 1, nie mogą naruszać
    praw pacjenta określonych i wynikających z przepisów ustawy oraz
    przepisów odrębnych.

    3. Regulamin, o którym mowa w ust. 1, ustala kierownik zakładu opieki
    zdrowotnej, z zastrzeżeniem art. 46 pkt 4.

    Oraz być może (bo dogłębnie nie analizowałem) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA
    ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
    z dnia 21 września 1992 r.
    w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i
    sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 17. Data: 2004-07-30 19:20:12
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> napisał(a):

    > Czy aby czasem ździebko nie nadinterpretujesz? Nikt nikogo do niczego nie
    > zmusza - nie włozy, to nie wejdzie - proste...

    Olo, Ty nie ze mną polemizuj, bo poglądy na prawo i jego stosowanie mamy
    niemalże identyczne :-)

    Powielam sposób argumentacji uczniów, ich rodziców i (niedo)rzeczników praw
    ucznia :-)
    Załóżmy, że nauczyciel wyprasza z zajęć uczennicę zbyt wyzywająco ubraną, a
    w statucie szkoły nie ma regulacji co do stroju ucznia. Podnosi się krzyk:
    dyrektor, nauczyciel mogą wydawać tylko takie zarządzenia, na jakie
    konkretny przepis (ustawy, statutu) im pozwala, mogą robić wyłącznie to, do
    czego mają jednoznaczne delegacje! Uczennica pisze do rzecznika praw ucznia
    i szkoła dostaje po uszach - naruszenie konstytucyjnych wolności
    obywatelskich ucznia! Zgroza! ;-)

    Szukam więc analogii w funkcjonowaniu zakładów administracyjnych innego
    typu, analogicznych zarządzeń porządkowych lub usprawiedliwionych
    podstawowymi funkcjami zakładu, wynikających wyłącznie z władztwa
    zakładowego i niemających delegacji w przepisach wyższej rangi.

    RG

  • 18. Data: 2004-07-30 19:20:25
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Na pewno co najmniej to:
    > Art. 18a Ustawy o zakładach opieki zdrowotnej

    [...]
    ale czy ON bedzie chcial to przyjac i zrozumiec?

  • 19. Data: 2004-07-30 19:23:41
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> napisał(a):

> [...]
    > 3. Regulamin, o którym mowa w ust. 1, ustala kierownik zakładu opieki
    > zdrowotnej, z zastrzeżeniem art. 46 pkt 4.

    Czyli władztwo zakładowe...

> [...]
    > w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i
    > sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej.

    Tam nie ma.

    RG

  • 20. Data: 2004-07-30 19:24:12
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Podnosi się krzyk: dyrektor, nauczyciel mogą wydawać tylko takie
    > zarządzenia, na jakie konkretny przepis (ustawy, statutu) im pozwala,

    no przeciez!!!! konstytucja nie ZABRANIA dziewczynie przyjsc nago do
    szkoly.obronco ucisnionych - szukaj wiec przepisow, ktore naruszaja dobra
    wlasnie nagich dziewczyn!