  • 41. Data: 2004-07-31 12:44:29
    Temat: Re: Obuwie ochronne w szpitalach
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Robert Tomasik napisał/a:
    >Ale przyznasz, że nawet niesterylne zmniejszają zagrożenie. By je
    >zlikwidować, to musiał byś w kombinezonie chodzić.
    Właściwie stosowane - tak. Właściwie - jednorazowe i delikwent myje ręce
    po założeniu ich na buty.
    Ale praktyka przyjęta u nas de facto zwiększa zagrożenie, bo:
    - noszenie wielokrotnie używanych ochraniaczy w torebce lub kieszeni
    zanieczyszcza wszystko,:-)
    - kto myje ręce po założeniu ochroniaczy i kontakcie rąk z butami -
    garstka, a najwięcej zakażeń to brudne ręce.

  • 42. Data: 2004-07-31 18:05:19
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <r...@g...pl> napisal(a):
    > Natomiast sprzedaż tych woreczków rodzi inne kłopoty. Szpital osiąga taki
    > obrót, że bezsprzecznie zapłata za woreczki powinna być rejestrowana przez
    > kasę fiskalną. Jak żyję, tak czegoś takiego nie widziałem. Jak raz
    > sprzedającego - po upewnieniu się, że to w imieniu szpitala - poprosiłem o
    > paragon, albo inny dowód sprzedaży, to jak poszedł po ten dokument, to ani
    > ja, ani nikt inny go znaleźć już nie potrafił. Woreczki zostawił i po prostu
    > "zbiegł".

    Sprzedaż z wszelkiej maści automatów jest zwolniony z obowiazku
    ewidencjonowania. Kiedy kupujesz puszkę cocacoli, to też nie wyjeżdża
    paragon. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 43. Data: 2004-07-31 18:46:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > Sprzedaż z wszelkiej maści automatów jest zwolniony z obowiazku
    > ewidencjonowania. Kiedy kupujesz puszkę cocacoli, to też nie wyjeżdża
    > paragon. ;)

    Automaty, to oczywiście OK. Ale na wiele wiele szpitali, w których byłem w
    okolicy tylko jeden ma automat (takie kulki, jak zabawki. W pozostałych
    siedzi ktoś w białym kitlu i "pilnuje" schodów. Zawsze się zastanawiałem, po
    co mu ów kitel, ale to inna sprawa. Mnie w każdym razie o tych sprzedających
    z ręki.

  • 44. Data: 2004-07-31 19:03:41
    Od: "Ceberebek" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał w wiadomości news:fd7mg055pp83n68h5p6bhl0laoo4k40qeg@4ax.com...
    > Jeśli przyjmiemy założenie epidemiologiczne to te ochraniacze są
    > bezsensowne, bo:
    > - są niesterylne i zazwyczaj wiele razy noszone w torebkach/kieszeniach
    > itd.,
    > - przy nakładaniu ich i tak ręce się zanieczyści patogenami (spróbuj je
    > założyć bez dotykania butów), a ilu je (ręce) umyje potem.:-)
    > --
    > Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.

    Dokładnie.
    Ja otrzymalem odpowiedź,że ochraniacze sa zakladane "pod kątem pań
    sprzatających",że i tak maja duzo pracy...
    Wszedłem na oddział bez-pomimo wielkiej bulwersacji...

    Ceberebek

    p.s.podejrzewam,że jest do nieopodatkowane dofinansowywanie szpitali

  • 45. Data: 2004-08-01 08:54:00
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Taaak? Też szczerze nie cierpisz gapowiczów i uważasz trolla Rokickiego za
    > dauna? ;-PPP

    pieknie Olo, do kolekcji zbieram, mow wiecej i niezapomnij poprzedzac
    nazwiskiem.

    P.

  • 46. Data: 2004-08-01 20:33:05
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Nie sądzę również, żeby
    > jakikolwiek sąd zakwestionował nakaz noszenia obuwia ochronnego, gdyż
    > istnieje bezpośredni związek między bezpieczeństwem pacjentów (które
    > szpital powinien zapewnić), a syfem wnoszonym na butach.

    woreczki stwarzaja wiecej zagrozen niz pozytku. to szpitale sa siedliskiem
    roznych bakterii i ludzie czesto przynosza te woreczki pozniej do domow
    i uzywaja wielokrotnie i to jest niebezpieczne. woreczki sa wprowadzone
    z dwoch powodow:

    1. sprzataczki maja mniej zamiatania. - a wystarczy dobry system wycieraczek
    zaraz za wejsciem do szpitala i ludzie nie beda wnosic "syfu".
    2. szpital na tym zarabia. i wlasnie ten powod moge w pewnym stopniu
    zrozumiec, bo sytuacja finansowa szpitali, z powodu roznych przekretow
    w NFZ itp., jest obecnie w polsce fatalna.

    > A tak w ogóle, to po co pytasz? IMHO tylko tzw. pieniaczus polonus
    > vulgaris może mieć o to pretensje. Sens tych wymogów jest oczywisty.

    IMHO bzdurne to, co piszesz. nie spotkalem w innym kraju takiego dziwactwa.
    tak samo znajomi z zachodniej czesci swiata odwiedzajac ze mna mame w
    szpitalu byli strasznie zdziwieni, ze u nas trzeba nakladac jakies woreczki
    na buty... :P

    pozdr.
    marcin

  • 47. Data: 2004-08-01 20:43:06
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > a co Ci nakazuje zdjac buciki jak wchodzisz do znajomych do domu? to tez
    > uwazasz za pogwalcenie Konstytucji?chyba, ze bucikow nie zdejmujesz. wiec
    > zwracam Ci "Chonor"  przez "ch".

    np. u mnie w domu butow sie nie zdejmuje w czasie suchych dni. a jesli
    na zewnatrz jest mokro to oferuje znajomym obuwie zastepcze gratis :)

    zdejmowanie butow to taki wschodni dziwny obyczaj. np. w japonii starsze
    pokolenie uwaza, ze trzeba zmieniac obuwie wchodzac do wc :P no ale co
    kraj to obyczaj.

    pozdr.
    marcin

  • 48. Data: 2004-08-01 21:28:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ceberebek" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > p.s.podejrzewam,że jest do nieopodatkowane dofinansowywanie szpitali

    Ja podejrzewam, że to trafia wprost do kieszeni sprzedających oraz kilku
    wtajemniczonych. nie wyobrażam sobie zaksięgowania tej sprzedaży bez kasy
    fiskalnej. Ale niech się ktoś w tym biegły wypowie, czy w ogóle się da.