eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObstrukcja banku przy wypłacie gotówkowej obligacji. › Re: Obstrukcja banku przy wypłacie gotówkowej obligacji.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!news.vectranet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Krzys'" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obstrukcja banku przy wypłacie gotówkowej obligacji.
    Date: Fri, 4 Aug 2017 15:13:10 +0200
    Organization: Vectra - http://www.vectra.pl
    Lines: 65
    Message-ID: <om1rt2$drp$1@news.vectranet.pl>
    References: <olqigg$7u4$1@news.vectranet.pl>
    <598103c4$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <oluiam$ee5$1@news.vectranet.pl>
    <5982e3ce$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 088156210152.radom.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1501852386 14201 88.156.210.152 (4 Aug 2017 13:13:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Aug 2017 13:13:06 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <5982e3ce$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:763271
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5982e3ce$0$15206$6...@n...neostrad
    a.pl...

    W dniu 03-08-17 o 09:11, Krzys' pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:598103c4$0$15201$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >
    > W dniu 01-08-17 o 20:49, Krzys' pisze:
    >> Poprzez upoważnienie notarialne członka swojej rodziny, sporządzone
    >> wedle recepty Banku, starsza i niepełnosprawna fizycznie osoba
    >> chce spieniężyć obligacje i otrzymać wypłatę w gotówce. Bank w pierwszym
    >> podejściu odmawia wypłaty, wysyłając upoważnienie-akt notarialny do
    >> poprawki. W drugim podejściu przyjmuje go, ale nie wypłaca, zasłaniając
    >> się potrzebą weryfikacji prawniczej. Ma ona trwać do tygodnia. Na
    >> interwencję telefoniczną po 10 dniach odpowiada, aby nie dzwonić, gdyż
    >> sam odpowie w przeciągu paru dni. Trwa to już
    >> 3 tygodnie. Bank nie jest polski. Siedziba w Warszawie. Była już kiedyś
    >> obstrukcja przy wypłacie i wtedy trzeba było wozić staruszkę ze znacznej
    >> odległości. Teraz chcemy tego uniknąć.
    >> Jak spowodować przerwanie tej karuzeli.
    >
    > Zażądać od banku wypłaty z odsetkami za zwłokę. Dyspozycje dostali?
    > Dostali. Uprzedzić,że wypłacona kwota w pierwszej kolejności zostanie
    > zaliczona na odsetki. Moze to im pomoże.
    >
    > Bank wyrazi zgodę, lub nie na dyspozycję wypłaty dopiero po weryfikacji
    > prawniczej aktu upoważnienia notarialnego.

    Ale to problem banku. A jakby odpisał, że wyrażą zgodę dopiero po owych
    wyborach, o może ustawa się zmieni. Dostali dyspozycję i ponoszą skutki
    jej niewykonania.

    > Ten proces trwa już niestety parę tygodni i końca nie widać. Najpierw
    > nie podobał im się pierwszy, więc
    > wg ich wzorca sporządzono drugi i ten "badają". Gdy zadzwoniono z
    > monitem, odpowiedzieli, by nie dzwonić, że sami zadzwonią.
    > Poprostu kpina.

    dlatego proponuję im uzmysłowić,że to są ich koszty. Może to
    spowoduje,że szybciej zadziałają. Bo to oczywiście nie chodzi o to, by
    dziewczyna z okienka podejmowała decyzję, ale przejrzenie przez kogoś
    kumatego w banku dokumentu tygodniami też czekać nie może trwać.

    > Jaka jest forma prawna przerwania tej ciuciubabki?
    > Czy jest jakaś instytucja obronna przed banksterstwem w Polsce, do
    > której można się odwołać w pojedynczej sprawie?

    Pozwać bank? Wniosek o wydanie przez sąd nakazu płaty. Ale będzie wstyd :-)

    Niby można działać j/w, ale....
    1. Upoważnienie - dokument notarialny został skserowany przez pracownika
    banku i poza świadkiem, nie
    mamy potwierdzenia pisemnego że go przyjął.
    2. Dyspozycję wypłaty ekwiwalentu pieniężnego lokat można (według pracownika
    banku) złożyć dopiero
    po uwierzytelnieniu upoważnienia.
    3. Może poczyniony został jakiś błąd i może trzeba było się domagać jakiegoś
    poświadczenia pisemnego?
    A może trzeba złożyć jakieś podanie o wypłatę? Ale chyba obowiązkiem banku
    jest powiadomić o pełnej procedurze?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1