eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObstrukcja banku przy wypłacie gotówkowej obligacji. › Re: Obstrukcja banku przy wypłacie gotówkowej obligacji.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Obstrukcja banku przy wypłacie gotówkowej obligacji.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <olqigg$7u4$1@news.vectranet.pl>
    <598103c4$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <oluiam$ee5$1@news.vectranet.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Thu, 3 Aug 2017 10:50:18 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <oluiam$ee5$1@news.vectranet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 47
    Message-ID: <5982e3ce$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.156.85
    X-Trace: 1501750223 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15206 83.22.156.85:63836
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:763245
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 03-08-17 o 09:11, Krzys' pisze:
    >
    >
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:598103c4$0$15201$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >
    > W dniu 01-08-17 o 20:49, Krzys' pisze:
    >> Poprzez upoważnienie notarialne członka swojej rodziny, sporządzone
    >> wedle recepty Banku, starsza i niepełnosprawna fizycznie osoba
    >> chce spieniężyć obligacje i otrzymać wypłatę w gotówce. Bank w pierwszym
    >> podejściu odmawia wypłaty, wysyłając upoważnienie-akt notarialny do
    >> poprawki. W drugim podejściu przyjmuje go, ale nie wypłaca, zasłaniając
    >> się potrzebą weryfikacji prawniczej. Ma ona trwać do tygodnia. Na
    >> interwencję telefoniczną po 10 dniach odpowiada, aby nie dzwonić, gdyż
    >> sam odpowie w przeciągu paru dni. Trwa to już
    >> 3 tygodnie. Bank nie jest polski. Siedziba w Warszawie. Była już kiedyś
    >> obstrukcja przy wypłacie i wtedy trzeba było wozić staruszkę ze znacznej
    >> odległości. Teraz chcemy tego uniknąć.
    >> Jak spowodować przerwanie tej karuzeli.
    >
    > Zażądać od banku wypłaty z odsetkami za zwłokę. Dyspozycje dostali?
    > Dostali. Uprzedzić,że wypłacona kwota w pierwszej kolejności zostanie
    > zaliczona na odsetki. Moze to im pomoże.
    >
    > Bank wyrazi zgodę, lub nie na dyspozycję wypłaty dopiero po weryfikacji
    > prawniczej aktu upoważnienia notarialnego.

    Ale to problem banku. A jakby odpisał, że wyrażą zgodę dopiero po owych
    wyborach, o może ustawa się zmieni. Dostali dyspozycję i ponoszą skutki
    jej niewykonania.

    > Ten proces trwa już niestety parę tygodni i końca nie widać. Najpierw
    > nie podobał im się pierwszy, więc
    > wg ich wzorca sporządzono drugi i ten "badają". Gdy zadzwoniono z
    > monitem, odpowiedzieli, by nie dzwonić, że sami zadzwonią.
    > Poprostu kpina.

    dlatego proponuję im uzmysłowić,że to są ich koszty. Może to
    spowoduje,że szybciej zadziałają. Bo to oczywiście nie chodzi o to, by
    dziewczyna z okienka podejmowała decyzję, ale przejrzenie przez kogoś
    kumatego w banku dokumentu tygodniami też czekać nie może trwać.

    > Jaka jest forma prawna przerwania tej ciuciubabki?
    > Czy jest jakaś instytucja obronna przed banksterstwem w Polsce, do
    > której można się odwołać w pojedynczej sprawie?

    Pozwać bank? Wniosek o wydanie przez sąd nakazu płaty. Ale będzie wstyd :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1