    From: kam <X#k...@w...pl.#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obrona przed niesluszna windykacja
    Date: Sun, 29 Aug 2004 16:45:47 +0200
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.254

    Adam Dwojnowski wrote:
    > Od znajomych dowiaduje sie jednak, ze
    > - zostane wpisany do BIK-u (biura informacji
    > kredytowej) jako niewiarygodny dluznik i nie
    > bede mogl otrzymac kredytu

    Nie do Biura Informacji Kredytowej (bo to współpracuje tylko z bankami),
    a do któregoś z biur informacji gospodarczej. Ale zdaje się, ze TP
    jeszcze z żadnym nie współpracuje. Firma windykacyjna nie ma natomiast
    prawa przekazać takich danych (zresztą wcale ich nie odkupiła od TP). A
    nawet jeśli już dostaniesz zawiadomienie o zamiarze przekazania (listem
    poleconym) to wtedy udasz się do prokuratora, bo "Kto przekazuje do
    biura nieprawdziwą informację gospodarczą, podlega grzywnie do 30 000
    złotych." Polecam ustawę o udostępnianiu informacji gospodarczych.

    > - Intrium uda sie do sadu i dostanie nakaz
    > - przekaze nakaz komornikowi a ten przeprowadzi
    > sciaganie naleznosci (na przyklad zabierze mi
    > telewizor i sprzeda go za 300 zl)

    Raczej nie pójdzie. Nie ta firma. Zresztą po otrzymaniu nakazu masz 14
    dni na wniesienie sprzeciwu.

    > Do przeprowadzenia powyzszej procedury nie jest
    > potrzebne postepowanie procesowe. Czyli wyglada
    > na to, ze jesli nie wytlumacze sie przed firma
    > krzak - to bede mial na glowie komornika.

    Zmień znajomych ;)

    > Jak zachowac sie w tej sytuacji? Zaznaczam, ze
    > interesuje mnie nie tylko obrona, ale rowniez
    > kontratak. Jakim prawem TP S.A. przekazala moje
    > dane osobowe i falszywe informacje o nieoplaconych
    > rachunkach?!

    Zacznij od skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
    (www.giodo.gov.pl). Ostatnio nie lubi przekazywania danych osobowych
    firmom windykacyjnym. A resztę wyrzucaj do kosza, czekaj na ewentualny
    nakaz z sądu (tylko go odbierz).

    KG