eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObraźliwe tresci na forum internetowym - odpowiedzialnosć moderatora › Re: Obraźliwe tresci na forum internetowym - odpowiedzialnosć moderatora
  • Data: 2008-08-21 09:24:09
    Temat: Re: Obraźliwe tresci na forum internetowym - odpowiedzialnosć moderatora
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 10:55:50 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Olgierd - czy myslisz o UoŚUDE? To gdzie masz w tym konkretnym przypadku
    > *bezprawność* danych lub działalności? Przecież tam nawet żadne mięso
    > nie pada ;-)

    Zaznaczyłem, że odnoszę się do zasady, nie do konkretnego przypadku!

    > Oczywiście, że wchodzi w rachubę, ale na pewno nie w tym przypadku.

    No dobrze, art. 14 ust. 1 ustawy nie może wyłączyć odpowiedzialności
    karnej, bo jej nie ma.
    Były pojedyncze przypadki ścigania adminów za takie rzeczy, ale ZTCP
    rzadkie i nieczęste ;-)
    Tak czy inaczej odpowiedzialność karną ponosi sprawca czynu stypizowanego
    w ustawie. W tym przypadku brak jest czynu, ustawy, zagrożenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl