    From: "hiki o!" <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Sat, 27 Apr 2013 11:13:49 +0200
    <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl> <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl>
    <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl> <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl>
    <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl> <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl>
    <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl> <kl5mo3$c2l$1@node2.news.atman.pl>
    <kl5nm5$5b9$1@news.task.gda.pl> <kl5pi1$oj$2@node1.news.atman.pl>
    <kl5qj8$ead$1@news.task.gda.pl> <kl5rdh$oj$4@node1.news.atman.pl>
    <kl60nl$vdd$1@news.task.gda.pl> <kl7sbi$o6j$3@node1.news.atman.pl>
    <kl7uq7$u3r$1@node1.news.atman.pl>
    <517785dc$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl81ol$l5f$2@node2.news.atman.pl> <Pine.WNT.4.64.1304242244210.632@quad>
    <5178d5de$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>
    <klasep$f59$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304252206480.3740@quad>
    <klelq3$gkr$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304262243350.1756@quad>
    <klerni$ef4$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304271016110.1520@quad>

    > Oczywiście.
    >
    > Ale wcale nie o to chodzi!
    > Idzie o drobny fakt - o kolejność wywodzenia "podstawy".
    > Podstawowe przepisy dotyczą rzeczy, dopiero dalej "stosuje się"
    > je również do praw.
    >
    > Dlatego wywodzenie czegoś na tej podstawie, że "jeśli da się
    > przekazać prawa to jest OK" IMO jest błędem konstrukcyjnym :)

    Rozumiem o co ci chodzi.

    JEsli A (dzielo)

    to B albo nie B (prawa)

    A to co ja postuluje, to:

    JEsli B (prawa) to A na 100%

    jesli nie B to niekoniecznie A.

    > Oczywiście nie stoi to na przeszkodzie "dziełu" które
    > składa się wyłącznie z praw majątkowych (nie tylko autorskich),
    > ale protestuję przeciwko odwróceniu roli przedmiotów umowy
    > i opieraniu kwalifiokacji "dziełowości" na podstawie przekazania
    > praw!

    Nie o kwalifikacje mi chodzi, a o 100% pewnosci ze A!

    Bo jesli moge dostac B, to na 100% to bylo A. A nie C ;)

> [...]
    > Wystarczy iż kryterium zapłaty nie będzie "efekt" lecz "staranność".
    >
    > Dla ścisłości, oddzielenie dzieła od zlecenia to jedna sprawa,
    > oddzielenie umowy "autorskiej" od "zwykłej" to druga sprawa,
    > oddzielna i ortogonalna, nie widać przeszkód aby zawrzeć
    > "autorską" umowę zlecenia, tyle, że chyba rzadko taka forma
    > pasowałaby nabywcy.

    > Błąd.
    > "Może być".
    > Dziełem będzie kiedy będziesz płacił "za ukończenie".
    > Jak będziesz pisarzowi płacił od dniówki rzetelnego pisania, to

    Wyplata XXXXXzła za dzieło bedzie wyplacana w XXXXX transzach, ostatnia
    transza za ukonczone dzielo ...

    ?

    > Podkręć jasność, bo się zgubiłem.
    > Czyimi prawami i do czego - z wyraźnym zastrzeżeniem, że "pełnia praw"
    > jest tylko uproszczeniem podobnym do "siły odśrodkowej" tudzież "kwoty
    > wolnej od PIT" i w zasadzie stanowi błąd gruby :), a tłumacząc na polski,
    > trzeba palcem wskazać oddzielnie formy (o co chodzi, o treść wykładu?
    > o materiały do niego?), pola eksploatacji, osobno wskazać prawa
    > zależne itd.

    Skoro dzielem ma byc efekt (naumienie kogos) to ja chce prawa autorskie
    to efektu :)

    Oraz prawa do tresci i materialow.

    No nie powiesz, ze za 500 zł umowy jak to zrobil PAS to z pounktu mojego
    widzenia - bylby to strzal niemal ze złota :)

    > Źle pamiętasz, a raczej źle wymyśliłeś.
    > Nigdy nie było czegoś takiego.
    >
    > Prawo do podwyższonych kosztów wynika z uzyskiwania przychodów
    > w wyniku rozporządzenia prawem majątkowym - co przekłada się
    > na to, że zapłata musi być uzależniona właśnie od "praw".
    > W przypadku niektórych "dzieł" po prostu nie ma mowy o żadnych
    > prawach, bo owe dzieła są zwyczajnie "rzemiosłem" lub "sztuką
    > inżynierską" i nie zawierają ani śladu uprawnień do praw
    > intelektualnych, bo dajmy na to przy stawianiu murku prawa
    > wynikłe z wymyślenia betonu wygasły za starożytnych Rzymian :P

    Ale przy dzielach tworczych juz sie stosuje

    > Za to wtedy, kiedy te prawa *są* i to od nich jest *uzależnione*
    > uprawnienie do wynagrodzenia, wcale nie jest potrzebne ich
    > "przekazanie".
    > Udzielenie licencji jest równie dobre :) (jeśli nabywca bez licencji
    > również nie może korzystać z przedmiotu umowy, to płaci właśnie
    > za prawo majątkowe).

    > Błąd, było AFAIR w zeszłym tygodniu na .podatki :)
    > Zacytuję z zupełnie "nieważnym prawnie" własnym komentarzem szarego
    > podatnika:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    065,20130101,koszty-uzyskania-przychodow.html

> [...]
    > ---
    >
    > Jak widać, dla praw *AUTORSKICH* (w odróżnieniu od wyżej wymienionych
    > innych praw intelektualnych) *nie ma* podziału na prawo do 50% KUP
    > zależnego od "zbycia" lub licencjonowania.
    > Jest bez znaczenia, czy twórca lub wykonawca swoje uprawnienie
    > "sprzeda" czy zarabia stopniowo, poprzez licencjonowanie.

    > IMO może :)
    > Tyle, że jakby przetłumaczyć na prawnicze owo (formalnie błędne)
    > "przekazanie wszystkich praw", to wyszłoby, że już nigdy nie może
    > przeprowadzić takiego wykładu, posługując się tą treścią itd :)

    Do tego zmierzam caly czac ;)

> [...]
    > "przekazania" lub "zbycia" praw, obejmuje wszelkie postacie
    > "korzystania".
    >
    > Z tego co widać i słychać uprawnień do PA USy nie kwestionują, również
    > w przypadkach w których IMVHO dałoby się na upartego zażądać podziału
    > wynagrodzenia na część związaną z "artyzmem" i część z "rzemiosłem".
    > Sądzę, że problem leży w tym samym miejscu, w którym trudno jest
    > poprowadzić granicę między "rzemieślniczą" a "artystyczną" częścią
    > wykonania np. rzeźby - a skoro nie da się takiej granicy poprowadzić,
    > to nie ma podstaw do zawężania uprawnienia nadanego podatnikom przez

    zen.aspx